Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd med CVR?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 18
Fra  GrowVitamins v/Razeq Waziri Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, prøv at se om I kan samle puslespillet nedenunder.

Jeg hyrede en programmør herinde på Amino, til at lave en webshop. Det gik fint i starten, og jeg nåede at overføre alle pengene. Derefter gik det ned af bakke, og jeg fik en webshop, hvor man ikke engang kunne købe produktet, da betalingen ikke virkede, samt andre mangler og fejl. Selv efter at have gjort personen opmærksom på det, og givet tid til forbedringer i næsten en hel uge, skete der ikke særligt meget. 

Jeg annullerede derfor mit køb, og ønskede mine penge tilbage, så jeg kunne få webshoppen lavet et andet sted, men det blev afslået, og jeg fik at vide at virksomheden var gået konkurs.

Jeg gik ind på cvr.dk og opdagede at det CVR nr. der stod på programmørens hjemmeside/virksomhed tilhørte en anden virksomhed. Altså virksomheden har aldrig haft eget CVR. nr. og har aldrig været registreret. Men når jeg kigger på den "rigtige" virksomhed, som nummeret tilhører, så står virksomheden til at være registreret som iværksætterselskab. Og ejeren af virksomheden med det rigtige CVR. ser ud til at kende min hyrede programmør, da der på programmørens hjemmeside er et billede af ham, hvor der er skrevet, at han står for salg og marketing mens programmøren er CoOwner. HVAD?

Det giver bare ikke mening. Programmørens virksomhed er altså ikke gået konkurs, men har aldrig været registreret. 

Så mit spørgsmål er: er de nogle skurke eller kan det godt lade sig gøre, at bruge CVR. nr. på den måde, når der er et iværksætterselskab indblandet??? 

Held og lykke med puslespillet! Jeg er igang med at opbygge en sag, så de kan politianmeldes, hvis det er ulovligt, for de har snydt mig for en masse penge, men måske kan vi hindre andre i at falde i fælden!

Mange tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du kan dokumentere du har lavet aftale med en person - som ikke har et CVR så hæfter den person. Jege kan dog slet ikke overskue din forklaring - og hvis du har indgået aftalen med et IVS (evt hvor den programør var tilsluttede) så kan det jo sagtens som så mange andre IVS være gået ned
Det afhænger af hvad du kan bevise du har indgået aftalen med - er det med en person og intet angivet om IVS i aftalen - så hæfter personen 

Fremgår ordet IVS ikke noget sted i det du indgår aftalen med - så kan det ikke bare dække sig under IVS men der vil kunne ske hæftelsegennembrud - da du jo ikke kunne vide du handlede med et IVS

IVS (og ApS) er integreret del af navnet i et sådan selskab og skal fremgå så kunder og leverandører med mere ved hvad de handler med

Det kan så være du skal via en advokat for at gå til noget og hævde hæftelsesgennembrud  OM det betaler sig afhænger af beløbet

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 18
Fra  GrowVitamins v/Razeq Waziri Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar, kæmpe hjælp.

Nej, ordet IVS indgår ingen steder i aftalen, og hellere ikke på programmørens hjemmeside. 

Jeg fik ændret koden til webshoppen, så det kunne bruges som bevismateriale, men programmøren har godt nok ændret koden igen, og slettet hele webshoppen samt historikken, så man ikke kan gendanne den igen. Han har istedet lavet en ny webshop, som jeg nu bliver tvunget til at tage imod, fordi han mener at han ifølge købsloven kan fortsætte med at ændre i webshoppen indtil jeg er tilfreds.

I princippet kan jeg godt tage imod en ny webshop, hvis den lever op til aftalen og mine forventninger, men jeg må indrømme at jeg er meget utryg ved at handle med sådan en person, og jeg kan ikke have betalende kunder derinde, da jeg aldrig kan vide om han planter virus på siden eller hvad man nu kan tænke sig, at han kan finde på. 

Har jeg nogen former for rettigheder som kunde her? Og har jeg overhovedet en chance for at få mine penge tilbage så jeg kan komme videre, og ikke tabe flere penge, da webshoppen skulle have været oppe nu. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre det er meget stort beløb ville jeg starte Forfra hvis du slet ikke har tillid til ham. OM du kan kræve noget retur - afhænger helt af hvad der står i jeres aftale

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har vel modtaget nogle fakturaer på det udførte arbejde, så du har bilag på udgifterne? Det er ret afgørende, hvilket firmanavn og CVR-nr. der står på fakturaerne og eventuelt andet aftale, som du har indgået med programmøren.

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 18
Fra  GrowVitamins v/Razeq Waziri Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi fik skrevet en kontrakt. Deri står der b.la. at programmøren vil lave en fuld funktionel webshop. Det skete aldrig, og jeg gav ham en uges tid til at rette op på fejlene, men det skete hellere ikke, derfor valgte jeg ikke og modtage "varen", og annullerede det. Især efter at have opdaget at han slet ikke har CVR. hvor jeg som kunde ikke følte mig særlig tryg. 

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 18
Fra  GrowVitamins v/Razeq Waziri Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et stort beløb for, især da jeg har lånt pengene. Derfor ender jeg med at miste dobbelt og jeg står nu uden en webshop. Hvis jeg skal starte forfra, skal jeg til at betale for en ny programmør, fordi jeg har varer, der venter på at blive solgt. Derfor ender det med at jeg mister mange penge.   

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem står anført som leverende part på kontrakten? En person eller et selskab?

Står der jeres CVR-numre på kontrakten (sælger og køber)?

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 18
Fra  GrowVitamins v/Razeq Waziri Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige set fakturaen igennem. Der er kun mit CVR-nummer ikke sælgerens. Jeg opdagede også noget med småt, nemlig ordet IVS, som jeg slet ikke har opdaget. Men det CVR-nummer programmøren har skrevet ind på sin hjemmeside, det tilhører en helt anden IVS. Hvorfor har de valgt og gøre dette? SÅ nu er 2 forskellige IVSér i spil samt et CVR-nummer. 

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 18
Fra  GrowVitamins v/Razeq Waziri Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også se at programmøren har har lukket sin side ned, så der foregår noget her. :(

Jeg tænker ikke så meget på at få pengene tilbage, men hvis jeg bare lader som ingenting, så gør bliver de nok ved med at lave samme nummer overfor mange andre... Det er svært at finde rundt i det her, når man er ny på området. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)