Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat sender rykker for lukket ivs

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg startede et selskab (ivs) med tanke om noget salg, dette blev aldrig så jeg valgte ikke at indberette regnskab hvorfor selskabet blev tvangsopløst.

Her to år efter er skat begyndt at sende rykkere for manglende moms indberetninger.
Jeg skyndte at ringe til dem. De mente ikke de kunne gøre noget derfra men at jeg selv skulle gå ind og nul indberette. Det forklarede jeg at jeg ikke kunne da det hele var blevet lukket ned og jeg ikke længere har adgang til skattemappen for selskabet.

Hvordan får jeg løst denne tvist?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni a:
Her to år efter er skat begyndt at sende rykkere for manglende moms indberetninger.

Send brevet tilbage med oplysning om at selskabet er tvangsopløst per "en eller anden dato".....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Ronni a:
Her to år efter er skat begyndt at sende rykkere for manglende moms indberetninger.

Send brevet tilbage med oplysning om at selskabet er tvangsopløst per "en eller anden dato".....

ja det burde jo fungere. Alternativet er at følge dem (SKAT) - bede dem om tast selv kode til det tvangslukkede og lave en stribe 0 indberetninger som de beder om - men så mangler jo bare at de sender bod for for sene indberetninger. Det er ikke så velfungerende men hvis man har drevet selskab - og givet pokker i momsindberetninger og regnskab - så har man jo selv startet den snebold som nu koster alle os andre en masse penge til breve og andet frem og tilbage

nyeste tal jeg kan se er ialt ca 49.000 IVS stiftet - og lægger vi så konkurs og tvangsopløste + under konkurs og tvang sammen får vi over 8000 stk eller ca hvert 5 hvilket vel er ret højt for en form der har eksisteret siden 2014. Det er noget der også bekymrer lovgivere - som dog som med alt andet nok først reagerer engang år 2015 (hvor danske bank sikkert har samme direktør og best.formand som nu siger en lidt bitter gut over manglende konsekvens)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
bede dem om tast selv kode til det tvangslukkede og lave en stribe 0 indberetninger som de beder om - men så mangler jo bare at de sender bod for for sene indberetninger

Det har jo ingen nogen værdi. Tidligere ledelse/ejer har joingen kompentenve længere og selskabet er ikke eksisterende. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)