Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedrørende "Køb" af konkurrent

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Vi er pt. i forhandling vedrørende opkøb af en konkurrent.

Hvis vi køber hele firmaet, så vil vi ikke kunne få fradrag for købssummen før end et eventuelt videresalg eller ophør af virksomheden. Er det ikke korrekt? Altså på samme måde som køb af lager.

Er det muligt, at jeg i stedet får en faktura på købet af selve hjemmesiden/domænet mm. på fx. 50.000 + moms, og derved kan trække det hele fra i regnskabet? Altså uden at overtage vedkommendes APS, men blot køber aktiverne fra det.

Eller evt. blot købe lageret til 2x pris, og så få overdraget domænet gratis i handlen.

I sidste ende giver det jo det samme rent skattemæssigt.

Er der noget jeg overser?

Mvh.

Lucas

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Artista.dk:
Eller evt. blot købe lageret til 2x pris, og så få overdraget domænet gratis i handlen.

Det bør du tage hjælp med. Der er meget store forskelle på at overtage det ene eller det andet men hvis du overtager - så den samlede pris du betaler - er 0 for domænet og 2 pris for lageret - så har vil du have problemer. Dels vil det lager jo netop ikke være en udgift men tværtimod jo som alt andet lager - en værdi i selskabet OG du vil så tilmed kunstigt have skabt et skatteunderskud hver gang du fremadrettet sælge - så det er en meget skidt ide

Jeg tør ikke sige hvordan det bliver afskrivningsmæssigt hvis du køber domæne alene (og så må du altså ikke bare få varer med gratis - men må selv ud og skaffe varer - eller købe reelt af sælger og så har du samme problem) jeg husker ikke i hovedet afskrivning af domæner - om de ses som software eller som alm afskrivningslov - mener det er immateriel rettighed og så vil der også let kunne være tale om at prisen OGSÅ er goodwill betaling og så mener jeg du er ovre i 7 års afskrivning - så tag hjælp da jeg tror betaling for domæne let vil være goodwill

Købet af aktiver - lager og andre aktiver vil ikke udgøre en omk. og et fradrag uanset hvordan du gør. Det er dårlige penge at spare ikke at tage proff hjælp til sådan en overtagelse i det hele taget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)