Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage i timen som konsulent?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Fra  Cuuxi Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

I forbindelse med jeg har fået nyt job, og dermed har sagt mit gamle job op, har jeg indvilget i at hjælpe min gamle arbejdsplads på konsulent basis efter behov. 

Men da jeg i alt min tid på arbejdsmarkedet har arbejdet som funktionær, har jeg ingen ide om hvad man skal tage som konsulent.

Og det hele er lidt specielt, fordi argumentet for at det er mig der skal arbejde som konsulent, frem for en ny tilfældig konsulent, er den store knowhow jeg har fået mig i den tid jeg har arbejdet der.

På nogen måde har jeg lyst til at tage en ret god ved, da det jo vil være på bekostning af min tid med min familie. Men jeg vil selvfølgeligt også gerne være rimelig.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cuuxi:
hjælpe min gamle arbejdsplads på konsulent basis

Pas på fordi Skat kan tolke det som at du stadig er ansat selvom I siger noget andet.

Men find ud af hvor meget du vil have ud af det og regn det ud (husk skat, feriepenge osv). Derudover skal du også regne med at du nok ikke kan sælge alle dine timer så de skal også dækkes ind.

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 45
Fra  Alfabeto ApS Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cuuxi! 

Ja, den er altid svær, for hvad er man egentlig værd? 

En god måde at sætte det op på, er at regne ud hvad man har af udgifter og sørge for at dække disse af. 

Så hvis du har udgifter for 10.000 kr. /måneden og du skal arbejde for dem 30 timer om måneden, jamen så er din timepris 333 kr. Dertil kan du så lægge en buffer på, for som Niels nævner, er det sjældent, at man får solgt alle timer (ferie, sygdom, tidspres, m.v.). 

Ovenstående er selvfølgelig kun en idé, hvis du blot ønsker at sætte dine udgifter i 0 og efterfølgende køre dem i plus med dit nye job. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cuuxi:
I forbindelse med jeg har fået nyt job, og dermed har sagt mit gamle job op, har jeg indvilget i at hjælpe min gamle arbejdsplads på konsulent basis efter behov. 

Vil det sige at du har fået et nyt job og udover det skal du fungere som konsulent for din gamle arbejdsplads?  

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Fra  Cuuxi Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skulle udfordringen være ved at SKAT skulle misforstå vores arbejds relation?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cuuxi:

Hvad skulle udfordringen være ved at SKAT skulle misforstå vores arbejds relation?

At hvis du kun har én kunde så ser Skat det som at du er lønmodtager. Det er for at modvirke snyd og udnytte nogle huller.
Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Fra  Cuuxi Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg kommer til at have mit 37 job og der ud over de timer som min gamle arbejdsplads har brug for. Hvor jeg selvfølgeligt styrer hvad max bliver. men der bliver ikke ansat en for at overtage min gamle stilling.

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Fra  Cuuxi Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, det skal jeg nok lige have i mente.

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Fra  Cuuxi Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer jo nok ikke til at have det store behov for at tænke på ferie penge, ikke solgte timer, osv.. Det kommer mest af alt til at handle om lidt ekstra lommepenge. dog vil jeg jo selvfølgeligt heller ikke forære min tid væk.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cuuxi:
jeg kommer til at have mit 37 job

Så behøver du ikke være nervøs for det jeg sagde før :) 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)