Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for personalerum i cafe

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Er der nogle som kender reglerne for personalerum? Jeg er ved at kigge på at skulle starte en cafe/take away. Hvad jeg kan læse mig frem til så skal man have et personalerum hvis man har mere end 3 medarbejdere på arbejde samtidig. I det rum skal der være vindue, bord & stol, køl til evt. madpakke, mini ovn til opvarmning af mad. Men må det rum gerne være det samme rum hvorfra der bliver lavet mad til kunderne, hvis blot man laver et medarbejder “ hyggehjørne”?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:16

Kilde?

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 00:48

Hej Nina prøv at ringe til fødevare-styrelsen og hør dem ad de må jo da vide sådan noget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:18

Lurks in the dark:

Hej Nina prøv at ringe til fødevare-styrelsen og hør dem ad de må jo da vide sådan noget.

Fødevarestyrelsen - personalerum?? Klart at der kan være problem hvis maden tilberedes i personalerum men startsted er ikke fødevaretstyrelsen . måske arbejdstilsynet?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 01:21

Indretning af kantine i samme rum, som maden bliver tilberedt i kan muligvis give dig problemer med Fødevarestyrelsen i forhold til hygiejnen ved tilberedning.

Med hensyn til reglerne om personalerum, så stammer de fra arbejdstilsynet, og du kan læse deres vejledning her

https://arbejdstilsynet.dk/da/regler/at-vejledninger/v/a-1-13-velfaerdsforanstaltninger-faste-arbsteder

Når der er mere end 3 ansatte på arbejdsstedet samtidig, skal der være en særlig spiseafdeling.

Spiseafdelingen skal normalt, men ikke nødvendigvis, være indrettet i et særskilt rum. Spiseafdelingen skal være mindst 7 m2 i gulvareal.

Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:45

Tak for alles svar.
Jeg havde faktisk ringet til Arbejdstilsynet, men synes ikke at svaret var hel præcist, da hun blot læste op fra noget som jeg i forvejen havde læst.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)