Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ved at jeg skal bruge en programmør for at kunne starte op

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg står i den situation, at jeg ved, at jeg skal bruge en programmør til at udvikle på min ide. Det kræver nogle specifikke funktioner på en hjemmeside.

Hvad gør jeg i denne situation? Jeg har fået sat et møde op med en enkel programmør (en tidligere kollega), som er gået med til at høre om min ide og give hans input til, hvad der kan lade sig gøre. Dog vil jeg enorm gerne have flere synspunkter og muligvis flere løsningsforslag ift. udvikling af hjemmesiden og dens funktioner.

Har I erfaringer med at tage kontakt til virksomheder, der arbejder med programmering for at få et "uforpligtende tilbud"? Jeg vil ikke kun vide, hvad der er muligt at udvikle, men jeg vil også gerne have en ide om, hvad det kræver af kapital.

Jeg føler ikke rigtigt, at jeg bare kan kontakte de her programmører, "bare" for at for en ide om, hvad der er muligt og hvad det vil koste. Er det at udnytte dem? Eller er det præcis det, de mener med en uforpligtende snak/tilbud? For lige pt. har jeg ingen intention om rent faktisk at "bestille fra dem" - jeg skal først vide, hvilke muligheder der er, og derefter tage stilling til min tilgang, da det har stor betydning for, hvordan jeg senere skal sælge min ide til kunderne.
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er nødvendigt at tænke/spørge så meget ind til hvad der kan lade sig gøre. Jeg har ikke megen erfaring fra udvikling og programmering men den erfaring jeg har fortæller mig at "alt" kan udvikles. Det er kun et spørgsmål om du har ressourcerne til det. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Fra  Handicapmidler Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste bud er at du tager kontakt til en række programmører og kommer med en opfordring til et tilbud.

Du kan sagtens spørge ind til deres tanker om projektet, og spørge dem hvad de mener der er muligt.

Held og lykke med det

Tilmeldt 7. Aug 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ejendomsinvestor:

Jeg tror ikke det er nødvendigt at tænke/spørge så meget ind til hvad der kan lade sig gøre. Jeg har ikke megen erfaring fra udvikling og programmering men den erfaring jeg har fortæller mig at "alt" kan udvikles. Det er kun et spørgsmål om du har ressourcerne til det. 




At det afhænger af ressourcer giver jeg dig helt ret i. Men som nævnt kommer det til at påvirke, hvordan jeg sælger min ide til kunderne, og hvad det kommer til at kræve af dem. Derfor er det enorm vigtigt for mig at vide, om det er bedst at få udviklet på den ene eller anden måde.

Men tak for input :)
Tilmeldt 7. Aug 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jacob Nørregaard:

Mit bedste bud er at du tager kontakt til en række programmører og kommer med en opfordring til et tilbud.


Du kan sagtens spørge ind til deres tanker om projektet, og spørge dem hvad de mener der er muligt.


Held og lykke med det



Tak for det, Jacob. Det tror jeg, at jeg vil gå videre med :)
Tilmeldt 7. Aug 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis der er andre, der har erfaringer med ovenstående, vil jeg meget gerne høre jeres input :)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sidder jeg på den anden side af bordet, som programmør, og jeg har haft mange møder ala det du gerne vil have. Så her er det lidt firkantet skåret op fra min side :)

At udregne et tilbud på en programmeringsopgave, kan godt være en større opgave - specielt hvis der er mange funktioner.

Så hvis jeg skal bruge 1-2 timer til møde, 2-3 timer (som minimum) på udregning af pris - og jeg kan mærke du ikke har penge bag projektet. Forsvinder min interesse rimeligt hurtigt for dit projekt.

Når man har haft de første 20 af sådanne møder, udregnet tilbud, kommet med forslag osv. og man kan mærke det bare er en løs idé der skal testes, uden penge. Bliver man mere "hård" som programmør, jeg spørger f.eks. hurtigere ind til budget, kapital osv. nu og jeg ved at mange af min konkurrenter tager en pris for udregning af tilbud/kravspecifikation.

Jeg ville melde klart ud til dem du vil have et møde med, at du ikke har kapitalen her og nu. For at høre om de vil investere nogle timer i at høre din ide. Eller hvis du selv tror på dit projekt, så investere en sum penge i nogle timer med en programmør.

Tilmeldt 7. Aug 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper Schlebaum:

Nu sidder jeg på den anden side af bordet, som programmør, og jeg har haft mange møder ala det du gerne vil have. Så her er det lidt firkantet skåret op fra min side :)



At udregne et tilbud på en programmeringsopgave, kan godt være en større opgave - specielt hvis der er mange funktioner.


Så hvis jeg skal bruge 1-2 timer til møde, 2-3 timer (som minimum) på udregning af pris - og jeg kan mærke du ikke har penge bag projektet. Forsvinder min interesse rimeligt hurtigt for dit projekt.



Når man har haft de første 20 af sådanne møder, udregnet tilbud, kommet med forslag osv. og man kan mærke det bare er en løs idé der skal testes, uden penge. Bliver man mere "hård" som programmør, jeg spørger f.eks. hurtigere ind til budget, kapital osv. nu og jeg ved at mange af min konkurrenter tager en pris for udregning af tilbud/kravspecifikation.



Jeg ville melde klart ud til dem du vil have et møde med, at du ikke har kapitalen her og nu. For at høre om de vil investere nogle timer i at høre din ide. Eller hvis du selv tror på dit projekt, så investere en sum penge i nogle timer med en programmør.



Tak, Jesper. Det er netop dette, jeg tænkte ville blive problematisk. Jeg er villig til at skyde 100-200k ind i projektet (jeg har 100k, men er villig til at anskaffe 100k mere), men har fået af vide, at det muligvis kræver et meget større budget. Uden en eller anden form for realistisk beregning for, hvad det vil koste, er jeg heller ikke villig til at forpligte mig til noget. Af den grund har jeg også fuld forståelse for den tilbageholdenhed, der findes fra din/programmørens side.

Jeg må tage udgangspunkt i min tidligere kollegas vurdering, derefter må jeg jo tage den derfra. Og ellers er den simple løsning selvfølgelig at være ærlig overfor programmøren og håbe på, at de stadig er villig til at give et bud :) God weekend!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har haft kunder, der har betalt for at få en udviklingsplan, specifik med kravspec, systemkrav, opsætning, flowchart, teknologi osv.
Det koster faktisk ikke specielt meget, og du får en programmørs viden.
Det kan typisk koste 5-10 timer. Hvis de tager tusind i timen, får du en fuldstændig "kogebog" til dit projekt og kan selv bestemme hvor du vil starte, til 5000 - 10.000 kroner.

Du kan bede om at få projektet delt op i agile delprojekter, så kan du selv bestemme hvor du vil deludvikle, efter grundprogrammeringen er færdig, dvs. hvilke features du vil hæfte på, i din eget tempo og baseret på din økonomi. Det vil også gøre det lettere for dig at finde kapital, fordi du vil have et skelet at vise, og kan fortælle om hvilke features der er på vej, som en invester skal investere i.

I 99% af de projekter jeg har været med til, har vi arbejdet efter "time-to-market" princippet og agile delprojekter. Det betyder at du hurtigt får et brugbart produkt på markedet, online og i gang, men at man venter, enten til man har mere viden om brugernes adfærd, eller mere kapital, til at programmere flere features på.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)