Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man have virksomheders tilladelse for at reklamere for deres produkter?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, håber I kan hjælpe med nedenstående spørgsmål.

Et simpelt eksempel:
Jeg henviser til en kjole på ONLYs hjemmeside.
Min side viser prisen samt de samme billeder af kjolen, som allerede er tilgængelig på ONLYs egen hjemmeside. Skal kunden købe kjolen, bliver de blot henvist til ONLYs hjemmeside.

Skal jeg have ONLYs tilladelse for at gøre dette, eller kan jeg komme i knibe ift. ophavsrettigheder eller andet?

Tak på forhånd.
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lttv:
Hej, håber I kan hjælpe med nedenstående spørgsmål.

Et simpelt eksempel:
Jeg henviser til en kjole på ONLYs hjemmeside.
Min side viser prisen samt de samme billeder af kjolen, som allerede er tilgængelig på ONLYs egen hjemmeside. Skal kunden købe kjolen, bliver de blot henvist til ONLYs hjemmeside.

Skal jeg have ONLYs tilladelse for at gøre dette, eller kan jeg komme i knibe ift. ophavsrettigheder eller andet?

Tak på forhånd.

Ja du skal have tilladelse til at bruge deres billeder og tekster (hvis du også bruger dem). 

Tilmeldt 7. Aug 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for det hurtige svar, Kim.

Er der mon nogen, der har argumenter for, hvorfor de ikke skulle give den tilladelse? Har de ikke en interesse i at få deres produkter eksponeret så meget som muligt, eller kan det give dem store bekymringer ift. at det evt. kan skade deres brand/image alt efter, hvem der reklamerer for/hvor der bliver reklameret for deres produkter?
Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et argument fra ONLY kunne være hvis deres brand ikke har godt af at blive relateret til dit brand.

Men generelt tror jeg at virksomheder er glade for at få anbefalinger. Hvis du selv tager et billede af kjolen og skriver din egen tekst, så er der ingen der kommer efter dig ;-)

– Erik

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Tilmeldt 7. Aug 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, Erik.

God aften til dig :)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)