Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koncept og hvordan man beregner hvilken værdi det har.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et par stykker som har et koncept vi skal have fundet investorer til.

Jeg vil godt hører om der er nogen der kan fortælle mig hvordan man regner ud hvor stor værdi et koncept har/kan have.

Der er reelt ikke andre der har et tilsvarende koncept herhjemme, og vi mener ikke at der er nogen der har den viden vi har til at starte et tilsvarende koncept.

Kort sagt det vi vil er at regne værdien af konceptet ud, det kunne være på følgende måde:

Konceptet burde kunne omsætte:

År 1: 7 mill med et overskud på ca.  2.5 mill

År 2: 18 mill med et overskud på ca. 6.5 mill

År 3: 36 mill med et overskud på ca. 12-15 mill

Hvis vi finder investorer som vil smide ca. 1-1.5 mill hvor stor en anpart af selskabet skal de så reelt have??

På forhånd, tak for hjælpen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:37

Det er jo svært at sige; Hvad vil I give/hvad vil de kræve. Dvs. hvor kan I mødes. Men set ud fra deres synspunkt kan man sige at de foretager en risikobetonet investering og skal have en passende forrentning heraf.. Måske 10-15% årligt eller 150.000-200.000 kr. heraf, svarende til 10%. Det kan I næppe spise dem af med da jeres forventninger til fremtiden formentlig kun er formodninger. 15 -20% er nok mere realistisk. Jeg ville aldrig give dem mere end 25%. Det vil blive for vanskeligt at købe dem ud hvis det skulle blive aktuelt senere + de får for stor en del af kagen ved et senere salg.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10

Jeg er lidt ked af ”igen” og skulle være lyseslukker herinde på Amino – men jeg må sige at Jeres tal virker for gode til at være realistiske.

Selvfølgelig kender jeg ikke konceptet, og indrømmet jeg har heller ikke set Jeres budgetter for slet ikke og tale om budgetforudsætningerne.

Men mine mange år i dansk erhvervslivet har nu givet mig en ikke ubetydelig intuition, og jeg har aldrig set dækningsgrader som Jeres i et nystartet firma.

År 1 – 35,7 % --> År 2 – 36,1 % --> År 3 mellem 33,3 – 41,7 %

Jeg kunne godt tænke mig og se forretningsplanen samt budget og budgetforudsætningerne – for holder de vand – så kan jeg også skaffe investorer…

Fra Herning
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 20:33

Hej Bent

Mange tak for dit svar, jeg vil dog gerne have at du uddyber dit svar lidt, så jeg er helt med på hvad du mener.

Mener du at en investor skal have eks. 20% af anparterne for den millions penge? Hvad hvis det er 4 investorer skal de så have 5% hver eller hvordan hænger det sammen?

Og igen, tak for hjælpen

Fra Herning
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 20:48

Hej Bjarne

Det er fint med kritiske øjne, du for lige lidt fakta:

Jeg har været salgsdirektør i en tilsvarende koncern og de tal jeg operer med er meget forsigtige. (mine egne salgstal for 2007 var 15 mill)

Jeg har på nuværende tidspunkt 2 eksterne investorer, men satser på 1 - 2 mere.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:09
Ja det skal forstås sådan, men jeg er sådan set meget enig med Bjarne. Det virker måske lidt for positivt. Et særligt problem er at der tilsyneladende endnu ikke er dokumenteret nogle indtægter fra konceptet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Herning
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 23:23

Jeg forstår udemærket Jeres skeptis overfor tallene, men jeg har jo heller ikke fortalt noget om hvad vi skal lave og hvordan tingene hænger sammen. Reelt er det jo ligemeget om det er for positivt eller om det er tal som stemmer, da det ikke var det spørgsmålet gik på, måske vil jeg senere løfte sløret for mere, men ikke på nuværende tidspunkt.

Anyway, tak for hjælpen, indtil nu.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)