Vi er et par stykker som har et koncept vi skal have fundet investorer til. Jeg vil godt hører om der er nogen der kan fortælle mig hvordan man regner ud hvor stor værdi et koncept har/kan have. Der er reelt ikke andre der har et tilsvarende koncept herhjemme, og vi mener ikke at der er nogen der har den viden vi har til at starte et tilsvarende koncept. Kort sagt det vi vil er at regne værdien af konceptet ud, det kunne være på følgende måde: Konceptet burde kunne omsætte: År 1: 7 mill med et overskud på ca. 2.5 mill År 2: 18 mill med et overskud på ca. 6.5 mill År 3: 36 mill med et overskud på ca. 12-15 mill Hvis vi finder investorer som vil smide ca. 1-1.5 mill hvor stor en anpart af selskabet skal de så reelt have?? På forhånd, tak for hjælpen
|
Det er jo svært at sige; Hvad vil I give/hvad vil de kræve. Dvs. hvor kan I mødes. Men set ud fra deres synspunkt kan man sige at de foretager en risikobetonet investering og skal have en passende forrentning heraf.. Måske 10-15% årligt eller 150.000-200.000 kr. heraf, svarende til 10%. Det kan I næppe spise dem af med da jeres forventninger til fremtiden formentlig kun er formodninger. 15 -20% er nok mere realistisk. Jeg ville aldrig give dem mere end 25%. Det vil blive for vanskeligt at købe dem ud hvis det skulle blive aktuelt senere + de får for stor en del af kagen ved et senere salg.