Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkursramt kunde / levering af varer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Vi har en kunde som er under konkurs. Vores tab er ca. 200.000 kr. :(

Der er en anden ordre igang, kostpris ca. 150.000 kr. Kan den konkursramte virksomhed / konkursboet kræve disse varer leveret??? Vi har naturligvis intet imod at levere, såfremt de betaler. Flere steder kan man læse at man skal levere osv.

Aftalen med kunden lyder på kredit 30 dage

Hvis lovgivningen er skruet sådan at vi skal fremstille og levere disse varer, tjaaah så melder vi os også konkurs.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

30 dage kredit. Pænt af jer.

Men hvorfor tog i ikke 50% af beløbet før levering af den første ordre ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej kunden kan ikke kræve levering - ikke med konkurs - og som heller ikke uden  _da i altid må nægte at levere hvis en tidl. ordre ikke er betalt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Tak for svar. Jeg håber at det er korrekt. For den tidligere ordre er nemlig ikke betalt, så det skulle gerne give os ret til at tilbageholde de ny varer. Men vi har slet ikke taget forbehold for ejendomsret i vores kontrakt, eller opsigelse af samarbejdet hvis kunden ikke betaler.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:
Men hvorfor tog i ikke 50% af beløbet før levering af den første ordre ?

Det er jo altid let at være bagklog! I øvrigt ret utroligt at man er så blåøjet ikke at sikre sig mod en evt. konkurs hos kunden når der er tale om så store beløb. 

Prøv lige at se dit forslag fra en kundes side, hvis leverandøren går konkurs før levering. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andy Dienesen:

Hej Cookie

Tak for svar. Jeg håber at det er korrekt. For den tidligere ordre er nemlig ikke betalt, så det skulle gerne give os ret til at tilbageholde de ny varer. Men vi har slet ikke taget forbehold for ejendomsret i vores kontrakt, eller opsigelse af samarbejdet hvis kunden ikke betaler.

det er heller ikke nødvendigt for de ikke leverede varer I  må altid nægte at levere hvis ikke betaling af det første sker som aftalt- det rammer det som ER leveret der ikke kan kræves retur men hvor jeres 200.000 kr desværre blot skal anmeldes til kurator

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt klar over, at det er lidt sent nu, men man bør altid sikre sig at have salgs- og leveringsbetingelser, som er tilpasset lige netop DIN virksomhed og ikke bare en kopi af en anden virksomheds betingelser eller hovedleverandørens.

Det tog kun et par uger og godt 10.000,- at få specialtilpassede betingelser til min virksomhed og jeg har endda fået automatiseret i mit tilbudsprogram, at de skrives ud på sidste side i hver eneste tilbud og ordrebekræftelse, som jeg udskriver. Kunden underskriver på, at have modtaget og gennemlæst betingelserne, uanset om det er b-t-b eller b-t-c.

I disse betingelser er indskrevet ejendomsret indtil fuld betaling er erlagt.

Bare lige som venlig reminder til andre, der måtte komme i samme ulykkelige situation.

(Iøvrigt står i samme betingelser, at hvis betaling ikke falder rettidigt, så bortfalder al givet kredit for samtlige tidligere leverancer og alle fremtidige skal forudbetales fuldt og helt). Det giver en fantastisk ro i kroppen at have styr på sine betingelser.

Håber at du får det skyldige hjem!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

30 dage kredit. Pænt af jer.

Men hvorfor tog i ikke 50% af beløbet før levering af den første ordre ?

Det er altså meget almindelige betingelser, hvis man vil levere til detailhandlen f.eks eller større webshops.

Og da den første ordre blev lagt, var der nok ikke tegn på en konkurs, så havde trådstarter nok handlet anderledes.

Meget besynderligt svar til et seriøst spørgsmål!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Andy Dienesen:

Hej Cookie

Tak for svar. Jeg håber at det er korrekt. For den tidligere ordre er nemlig ikke betalt, så det skulle gerne give os ret til at tilbageholde de ny varer. Men vi har slet ikke taget forbehold for ejendomsret i vores kontrakt, eller opsigelse af samarbejdet hvis kunden ikke betaler.

det er heller ikke nødvendigt for de ikke leverede varer I  må altid nægte at levere hvis ikke betaling af det første sker som aftalt- det rammer det som ER leveret der ikke kan kræves retur men hvor jeres 200.000 kr desværre blot skal anmeldes til kurator

I forlængelse af dette, bør i anmelde til kurator, at I har leveret så stor en ordre, så varerne ikke bare er fjernet fra virksomheden, hvilket af og til sker.

Så er der nemlig stor chance for, at I kan få nogle af varerne retur, og dermed mindske tabet. 

Informer samtidig kurator om, at pga manglende betaling, vil den nye ordre ikke blive leveret, så annullerer kurator officielt bestillingen, og I er safe side :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Skygge Manden:

30 dage kredit. Pænt af jer.

Men hvorfor tog i ikke 50% af beløbet før levering af den første ordre ?

Det er altså meget almindelige betingelser, hvis man vil levere til detailhandlen f.eks eller større webshops.

Og da den første ordre blev lagt, var der nok ikke tegn på en konkurs, så havde trådstarter nok handlet anderledes.

Meget besynderligt svar til et seriøst spørgsmål!

Det er i det hele taget almindeligt at firmaer beder om 30 dages kredit.

Men kan man ikke kreditforsikre ordren, så skal man undlade at yde kreditten, da man jo selv hænger på tabet.

Jeg har også selv flere gange måttet forudbetale ordrer til firmaer, da ingen vil kreditforsikre en nystartet. Det er først, når virksomheden har aflagt første årsregnskab, at andre firmaer kan kreditforsikre ordrer fra mig.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)