Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvister vedr. lejemål - udlejers misligeholdelse af kontrakt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Dec 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheden befinder sig i opstartfasen. Vi markedsfører en unik træbeskyttelse og tager vare på antikke træbåde.

I den forbindelse har vi lejlet et 300 kvm lejemål som garage til både i Valby. Lejemålet blev solgt til os på blandt andet det grundlag, at hallen skulle kunne varmes op. Efter indflytning viser det sig dog at dette ikke kan lade sig gøre. Det skal siges at vi deler hallen med andre udlejere herunder mest autoværksteder. For at vi kan varme op skal vi dels bruge varme, som det viser sig ikke findes i og med der ikke er varme i rørene som skal drive Kalofærene. Desuden står porten til hallen konstant åben så det trækker gevaldigt. Jeg har gentagne gange indskærpet overfor udlejeren at disse ting skal bringes i orden, men der sker absolut intet. Desuden har udlejer lovet, at der ikke skulle forekomme autolakering, hvilket der har være indtil nu, dog ikke så meget på sidste eftersom jeg har talt om arbejdstilsyn og milijøvagt. Vi må desværre stadig finde os i en del ustødning.

Det skal siges, at det her lejemål er en ret dyr affære. Vi betaler 14.000 kr. om måneden heraf 2000 i forbrug. Eftersom der konstant er koldt i hallen og det trækker kan vi ikke arbejde som planlagt, hvilket betyder tab for virksomheden. Desuden er der blevet påkostet en del til renovering af vores kontorfaciliteter med toilet, bad og køkken. Vi indlfyttede medio november. Først i starten af Januar havde vi fået styr på strømmen, som stadig giver problemet, da udlejer ikke har overblik over installationerne.

I Januar sprang et vandrør herinde, selvom jeg 10 dage før havde kontaktet udlejer og bad dem ordne de huller hvorudaf der piblede vand. Det betød så yderligere 1 uge uden vand plus en masse besvær med håndværkere som skulle ud og ind. I samme omgang opstod der skader på bådene, som jeg har krævet at udlejer dækker, hvilket han har nægtet.

I et forsøg på at komme efter udlejer juridisk har jeg haft kontakt med LLO som gav tilsagn om at de kunne hjælpe på betingelse af at vi meldte os ind(1150 kr). Jeg havde et møde med deres advokat igår, som sådan set bare synes jeg skulle finde mig i det og afslutte kontrakten. Ikke lige det man har brug for at høre i vores situation. Virksomheder er som I nok ved meget sårbare i opstartsfasen.

Er der nogen derude med gode råd eller juridiske kompentance som kan bistå.  
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18

Det var dog en kedelig historie du kommer med her.

Det er lidt uoverskueligt at sætte sig ind i hele sagskomplekset ud fra dit for øvrigt gode og informative indlæg, men af erfaring vil jeg nok gi’ advokaten ret.

I er nystartede og derfor nok ikke i en situation hvor I er økonomisk påklædt til at udkæmpe en lang og opslidende krig med udlejer.  Det er han helt sikkert klar over, og det er også årsagen til at han ta’ det så roligt og springer op og ned på Jeres indvendinger og afgivende løfter.

Jeg har lidt på fornemmelsen, at de løfter udlejer har givet ikke er skriftlige - altså i form af en Allonge som er en integreret del af lejekontrakten??

Hvis I kommer til at flytte – så vil det jo betyde yderligere omkostninger i den forbindelse ... så prøv om det vil være muligt at få et møde mellem udlejer og Jer.  Medbring her en advokat, og se om det skulle være mulighed for at opnå enighed om de punkter hvor kommunikationen åbenbart er kørt af sporet...

Jeg kan desværre ikke komme med noget bedre…

Tilmeldt 31. Dec 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:52

Tak for inputtet. Jeg er enig med dig I at udlejer satser på at vi ikke har "poweren" økonomisk og ledelsesmæssigt til at "bide" fra os.

I kontrakten står der ordret under: 11.0 Vand, varme og el: Udlejer har oplyst der er tilgang til el, vand eller varme, hvis dette ønskes skal lejer selv står for tilkobling til dette. Lejer betaler fast aconto 2.000 kr,- per måned til fuldstændig dækning af dette forbrug. Lokalerne er uopvarmede.

Problemet er bare, at der ikke er nogen varme. Ikke engang radiatoren i kontor aflukket funger, da der ikke er fjernvarme i rørene.  Godt nok står der at lokalerne er uopvarmede, men ikke uopvarmelige! P.t. kan vikke ikke engang trække de 2.000 i forbrug som vi betaler. 

Vi har et knaldgodt koncept og vi er på et "breaking point, hvor vi er tvunget til at løse problematikken. Vi som sagt investeret en del i at gøre lokalerne brugbare. 

Endnu engang tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29

Søspejderen:

I kontrakten står der ordret under: 11.0 Vand, varme og el: Udlejer har oplyst der er tilgang til el, vand eller varme, hvis dette ønskes skal lejer selv står for tilkobling til dette. Lejer betaler fast aconto 2.000 kr,- per måned til fuldstændig dækning af dette forbrug. Lokalerne er uopvarmede.

Det betyder på godt dansk – at udlejer IKKE skal sørge for varme i lokalerne, men at der står lejer selv for.  Der er dog stillet faste installationer til rådighed – hvorfra lejer kan hente forsyning til opvarmning…

Ind med nogle varmekanoner, I har jo betalt for energien…

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)