Jeg har startet et firma og er lidt i tvivl mht. hvornår virksomhedstypen skal indgå i virksomhedsnavnet. Virksomhederne hedder selvfølgelig f.eks. McDonalds A/S, men hvornår må McDonalds 'bare' kalde sig McDonalds og hvornår skal de opgive det fulde navn, McDonalds A/S? Min logik siger, at lige så snart det er et mere 'officielt' henseende, f.eks. i fakturaer, i kontrakter osv. så skal virksomhedstypen fremgå af navnet. Men jeg må vel gerne lave logoer o.lign. hvor virksomhedstypen ikke fremgår og anvende det som skilt på kontorbygningen og lignende? Tak for hjælpen! Ginner |
selskaber - type IVS, ApS og A/S f.eks SKAL have formen med i alle officielle papirer - inkl hjemmeside. Har de det ikke, og kan en lev. så f.eks sige denne troede man handlede med en personlig virksomhed, ja så har ejerne personligt ansvar. Det er næppe noget selskabsstyrelsen eller andre forfølger - men kan en kreditor hævde sig i tvivl, så vil det være meget dyrt at forsømme sig mod det. Lovkravet mm er med her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/selskabsform-skal-fremga.html
vh John Hannover