Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CE mærket??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil importere legetøj og cremer fra UK, men er lidt i tvivl omkring produktansvar. Har fået at vide, at det skal være CE-mærket - så kan jeg altid gå tilbage til producenten, hvis der skulle opstå problemer med varerne. Har kikket lidt på det her CE-mærke og jeg kan se, at det vedr. legetøj vil være en god ting, så den er jeg helt med på. Men når det kommer til creme - så er jeg lidt på herrens mark. Umiddelbart kan jeg ikke se, at det er muligt at CE-mærke cremer og ja, hvordan sikrer jeg mig i forhold til produktansvar, hvis jeg beslutter mig for at importere. Er der nogle der kan hjælpe?

Hilsen Conny

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:17

Hvad mener du med at sikre dig i forhold til produktansvar?

Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 14:46

Hvis jeg sælger noget creme, og en eller anden får udslæt eller hvad ved jeg. Så kan det være de henvender sig til mig eftersom de har købt det i min butik og ja, så er jeg vel produktansvarlig eftersom jeg er importør? Er det helt hen i vejret? Jeg var til møde hos min rådgiver (iværksættercenter) og han sagde, at hvis varen ikke var CE-mærket, så skulle jeg ikke købe det. Jeg syntes jeg har kikket på diverse hjemmesider omkring import og start af virksomhed, men jeg kan bare ikke lige hitte ud af, hvad jeg skal lægge i det her.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:11

Det er naturligvis dig der har ansvaret for de produkter du sælger. Du har bl.a. ansvaret for om produkterne er lovlige i henhold til dansk / EU lovgivning. Der findes en del regler på området som du vil kunne finde på miljøstyrelsens hjemmeside.

Jeg har aldrig hørt at kosmetik skulle være CE mærket, men det vil miljøstyrelsen også kunne svare dig på.

www.mst.dk  

http://www.mst.dk/Kemikalier/Fokus+paa+saerlige+produkter/Kosmetik/

Mvh

Ravn

Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 22:13

Tak for svar. Jeg kikker lige dybt på mst siderne og allerede ved et hurtigt øjekast ser det ud til at være den information jeg leder efter. Tusind tak.Smile

Mvh. Conny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)