Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er emballage medregnet produktets pris?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har et produkt som jeg gerne vil sælge for 300 kr.

Jeg er momsregistreret, men er lidt i tvivl om jeg skal beregne emballagen/indpakningen med som en del af produktet.

Eksempel:
Selve produktet koster 80 kr. ekskl. moms (100 kr. inkl. moms)

Derudover vil jeg gerne pakke det pænt ind samt vedlægge et visitkort, inden det gives væk til kunden.
Lad os sige at samlet set bruger jeg 10 kr. (ekskl. moms) pr. produkt på diverse emballage.

Stiger produktets pris til 90 kr. ekskl. moms (112,5 kr. inkl. moms) eller regnes emballagen med som noget andet?

Og for at gøre det mere besværligt: så er 6 kr. ud af de 10 kr. emballage, noget jeg har købt i USA, hvor der ikke er moms på. Men jeg skal vel stadig tillægge moms i sidste ende, når det bliver en del af mit produkt/emballage som gives til kunden?

På forhånd mange tak!

De bedste hilsner
Anders
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 15:38

Al emballage tillægger du produktes pris med undtagelses af din egen emballage som du fratrækker på en konto i  varekøb.

Ved salg skal du tillægge moms selv om det er køt i USA

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27

Du skal lægge moms på alt salg til DK - uanset vare, emballage eller fragt - moms på alt

Dit køb i USA f.eks bogføres med importmoms = 25% som varekøb uden for EU under salgsmoms og samme under købsmoms - så du betaler ikke moms men skal anvise den korrekt i alle fald

Jeg vil mene alle regnskabsprogrammer har en konto til varekøb uden for EU så klarer den

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)