Jeg sidder i starten af en - garanteret - lang proces med udvikling af et helt nyt Content Management System. Jeg har fulgt med herinde i lang tid, og har specielt i forbindelse med det her projekt, fulgt godt og grundigt med i SEO debatterne. Det er her, jeg har opdaget noget. Jeg har ikke oplevet ret mange (for ikke at generalisere) der har været tilfredse med mulighederne for CMS systemer, der er venlige overfor søgemaskinerne, så de kan blive læst, og måske samtidig hjælpe brugeren godt på vej med gode placeringer på Google etc. Kort og godt: Hvad er det, som alle de andre CMS-systemer mangler, for at systemet kan blive venligt overfor søgemaskiner? |
Hej med dig...
Det kan være mange ting der spiller ind. Eksempeltvis vil det være en idé IKKE at have et integreret StyleSheet. Ikke for meget kode generelt. Jo mere "ren" kildekoden er jo bedre. Samtidig skal du naturligvis sørge for, at er er mulighed for at indsætte alle de små detaljer. "Brødkrummesti", ALT-tekster, Title-tekster til links, sitemap (en nødvendighed nærmest), eventuelt mulighed for intern linking på siderne og naturligvis H-formatteringer...
Men søgemaskinerne finder generelt noget ren kodning. Ikke for mange detaljer og scripts, mm. ![]()