Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal man stole på kinesisk producent?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at betale for en mindre ordre på et produkt jeg selv har designet, til en kinesisk producent. Vi har skrevet sammen længe og det har været en lang proces, så der er vel opbygget et slags forhold. Mit spørgsmål er om der er ikke er nogle dokumenter laves eller underskrives, så man kan stå fast ved det som er aftalt?  Eller er det alligevel så vanskeligt at klage over dem i kina, at man bare må stole blindt på dem? Den her ordre koster mig dog kun omkring 7000 DKK, men hvad så når ordren lyder på 50.000 og mere?
Findes der et eller andet dokument eller lignende som jeg kan nævne overfor dem som man evt kan udarbejde som ville styrke tilliden og mindste usikkerheden?


Mvh Oliver

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

OliverMorgan:
Mit spørgsmål er om der er ikke er nogle dokumenter laves eller underskrives, så man kan stå fast ved det som er aftalt?

Du skriver ikke noget om det er varer af træ, metal eller ....

Har du fået en prøve?

Jeg har kontakt til flere, der er blevet b...... i båååt,. Prøve er ok. Resten er lige til skrot. Det gælder også en af de store koncerner i DK. 95% af 2 40" containere gik til skrot. Returnering er for dyrt i forhold.

Hvis det er en "simpel" vare, så send en PB, måske kan en af mine kunder hjælpe. Det er i DK.

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pythonrap

Det er metal. Hvilken forskel gør det da? Jeg har betalt for prototyper. De er nu tilfredsstillende, så jeg skal til at gå skridtet videre. Jeg tror ikke det er en simpel vare og det kan slet ikke gøres til den pris jeg har fundet nu desværre.

Mvh Oliver

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

OliverMorgan:
det kan slet ikke gøres til den pris jeg har fundet nu desværre.

Mange glemmer ofte at se på det store billede, hvor alt indregnes og der tages højde for den risiko det er at handle med Kina. Har du husket at indregne alt, transport, told samt risikoen for dårlig kvalitet .... osv. I øvrigt er fragt tiden med skib er jo ofte meget lang 35-45 dage. 

Hvad skal metaldelene anvendes til? 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Mange glemmer ofte at se på det store billede, hvor alt indregnes og der tages højde for den risiko det er at handle med Kina. Har du husket at indregne alt, transport, told samt risikoen for dårlig kvalitet .... osv. I øvrigt er fragt tiden med skib er jo ofte meget lang 35-45 dage. 

Ravn, som du kan forklare det, så alle kan forstå det. Yes

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Metaldelen er til en olielampe. Jeg tror ikke jeg har udeladt noget i beregningerne. Prisen er så lav at tolden bliver ligegyldig i forhold til slutprisen på produktet. De prototyper de har sendt, har de sendt ekspress og de var her 5-6 dage efter ca. Men selv hvis transporttiden er 30-40 dage, så må man jo bare bestille i go tid. Men nu sendes det ekspress heldigvis. 

Mvh Oliver

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Det er fint du elsker at svare på folks indlæg Ravn, men det var bare ikke det jeg spurgte om

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Når ordren kun er 7000 kr. kan det ikke betale sig at gøre meget ud af en kontrakt.

Det er selvfølgelig en god ide at have aftalen på skrift, men du kan ikke klage over et firma. Du kan kun retforfølge dem i tilfælde af en tvist. En retssag i et andet land er forbundet med store omkostninger.

Uden kendskab til kinesisk lovgivning, er det også tvivlsomt om du kan lave en kontrakt, som reelt giver dig ret mange kort på hånden. Her har du behov for juridisk assistance, som hurtigt koster langt mere end din ordres værdi.

Hvis din virksomhed vokser, så dine ordrer i fremtiden bliver væsenlig større, bør du finde en lokal agent, som kan agere i dit sted med kvalitetskontrol, opfølgning på mangler m.m. og hjælpe med det juridiske.

Til at starte med må du følge din mavefornemmelse og budgettere med risikoen for tab.

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var nok det jeg tænkte. Gåde råd, tak for det! På sigt, er en agent nok vejen frem.

Mvh Oliver

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)