Hej Amino Jeg har et stort problem. En dansk tøj-leverandør (som producerer i udlandet) har kørt mig rundt i manegen i over et år. Jeg bestiller som nyoprettet firma, 200 trøjer - og betaler med det samme. Ordren kommer efter forsinkelser hjem, og trykket på trøjerne er ikke holdbart. Her bliver sendt trøjer frem og tilbage - en masse uenigheder senere, ender vi med den "løsning" at jeg er nødsaget til at tage i mod trøjer som jeg ikke burde, da leverandør nægter at producere igen. På tråds af jeg ikke får den kvalitet jeg blev lovet. Nu mangler jeg ca. 100 trøjer som skulle være færdige på fabrikken i udlandet. Og leverandør er ikke til at komme i kontakt med. I fire måneder har jeg skulle have de trøjer. Hvad gør jeg? Jeg ville ønske jeg havde satset mine penge et andet sted. Jeg er ikke længere interesseret i trøjerne, vil blot have mine penge retur. Alt hjælp modtages med kyshånd! Venlig hilsen |
Hej Koeltzen,
Det er en rigtig øv-situation, du er havnet i.
Der er ikke mange andre veje at gå end at stævne firmaet og forlange pengene tilbage. Det er B2B handel og derfor har du ikke de rettigheder, som forbrugere har. Du kan heller ikke begynde at svine firmaet til på Facebook og diverse social media, som forbrugere ofte gør brug af.
Du må derfor hellere finde al korrespondance med firmaet frem og gå til din advokat.
Jeg ved ikke, hvad 200 trøjer koster, men hvis jeg med et beskedent bud sætter prisen til kr 150,- stykket, så taler vi om noget i nærheden af kr 30.000,-
Det er simpelthen ikke det værd at spilde tid og energi på - tid og energi som man kunne bruge på at tjene andre penge. Endelig skal advokaten have sygt mange penge for at skrive frem og tilbage med krav, replik etc etc - og du får nok aldrig noget ud af det.
Jeg ville tage det som dyre lærepenge - men du går ikke personligt konkurs eller noget andet, grundet dette. Du får blot en lærestreg for livet. Det har vi andre også fået og der er ting, som vi aldrig gør igen.
My best advice: Kom videre.
Held og lykke herfra.
Flemming