Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsættelse af IVS med direktion i udlandet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har læst en del tråde herinde, men kan ikke finde en, der giver mig svar på følgende problemstilling:

Jeg bor udenfor EU, og kommer i løbet af næste år til Danmark. Jeg håber på at kunne sælge forskellige kommunikationsløsninger mm. grundet min uddannelse. Jeg vil gerne opsætte et IVS i Danmark, for at planlægge lidt forud, og allerede have det på benene, når jeg "kommer hjem".

Kan jeg stå som direktør, på trods af, jeg er boende i udlandet, og alt arbejdet egentlig udføres herfra? I så fald, vil det gøre firmaet skattepligtigt i landet hvor jeg bor, eller er det fint nok, så længe jeg betaler indkomstskat på en provisionsbasis? Det kommer nok ikke til at blive store beløb det drejer sig om, men jeg vil bare gerne være sikker på, jeg gør det hele lovligt, og jeg tager da også meget gerne imod tilbud på selskabsoprettelse, adresse til kontor, bogføring, mm.

Jeg tager gerne imod gode råd!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne være direktør i IVS og ejer - og bo i andet land - der skal dog som jeg husker det være en dansk repræsentant som skat osv kan komme i kontakt med (kunne vel være kontorhotel HVIS jeg husker ret)
Hvor du bliver skattepligtig selv må du høre andre om, afhænger bla.a  af bopæl i DK eller ikke osv - hæver du ikke løn (eller udbytte) blandes du ikke ind som personskat

Selskabet bliver selskabsskattepligtigt i DK,

Overvej om det er IVS eller ApS der måske er bedst http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-eller-aps.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person


Enig i at selskabet bliver selskabsskattepligtigt i DK, men afhængig af reglerne i det land, hvor du bor kan det også blive skattepligtigt der.

Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for de fine svar, begge to! Det er sødt af jer. Jeg havde da også regnet med, at firmaet blev selskabsskatttepligtigt i Danmark. Det ser jeg ingen problemer i. Det ville dog være irriterende, hvis jeg også røg ind under endnu en selskabsskat i udlandet, så det må jeg lige få kigget noget mere på. Og jeg regner da med at betale mig selv løn, som så ikke burde blive skattet i Danmark, men her. Jeg skal lige love for, der er nogle, der er gode til at finde på regler. Tak for hjælpen:)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så nogle regler som giver mulighed for at modregne skat betalt i en anden stat. Men det kan give mere administration at rode med flere lande.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

nybruger55:
Tak for de fine svar, begge to! Det er sødt af jer. Jeg havde da også regnet med, at firmaet blev selskabsskattepligtigt i Danmark. Det ser jeg ingen problemer i. Det ville dog være irriterende, hvis jeg også røg ind under endnu en selskabsskat i udlandet, så det må jeg lige få kigget noget mere på. Og jeg regner da med at betale mig selv løn, som så ikke burde blive skattet i Danmark, men her. Jeg skal lige love for, der er nogle, der er gode til at finde på regler. Tak for hjælpen:)

Hvis det land udenfor EU du bor i er USA, så vil jeg råde dig til at holde dig langt væk, eller få nogle rigtig gode rådgivere fra et af de store revisionsfirmaer, og det er omkostninger der ikke harmonerer meget med IVS struktur. USA (og Eritrea) er de to eneste lande i verden der har global skat.

 

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej nybruger.

Jeg har selv prøvet det og man kan sagtens eje og stå som direktør for et selskab i DK selvom du ikke bor i DK dog er selskabet stadig skatteberettiget i Danmark og det kan man self ikke slippe udenom. Hvis du udfører arbejdet udenfor Danmark skal du betale indkomstskat i det land du er i, dog kræver nogen at du sætter op et søster selskab for det.

Og ja du skal bruge en adresse i Danmark til selskabet, så en adresseservice er nødvendig hvis du ikke har en ven/egen adresse som kan bruges. 

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)