Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemkonto, CVR og SU!?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Min kære bank har været så venlige at tilknytte mit cvr til en ny personlig konto for min virksomhed. Altså ikke en erhverskonto! Dette er ganske fint. 

De har dog ikke tilknyttet nemkonto til min "cvr-konto". Dette kunne jeg jo hurtigt gøre på nemkonto.dk, men er det korrekt forstået, at det banken og KUN banken der må det? 

Når jeg engang får styr på ovenstående og min "cvr-konto" er min nemkonto, så vil jeg vel modtage min su på den konto også (starter på studie til august)?

Hvordan skal jeg lige bogfører det? Forvirringen er total.. Håber i kan hjælpe!

Det skal lige siges, at der er tale om en momsreg enkeltmandsvirksomhed

Mvh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

mathias1704:

Hej alle!

Min kære bank har været så venlige at tilknytte mit cvr til en ny personlig konto for min virksomhed. Altså ikke en erhverskonto! Dette er ganske fint. 

De har dog ikke tilknyttet nemkonto til min "cvr-konto". Dette kunne jeg jo hurtigt gøre på nemkonto.dk, men er det korrekt forstået, at det banken og KUN banken der må det? 

Når jeg engang får styr på ovenstående og min "cvr-konto" er min nemkonto, så vil jeg vel modtage min su på den konto også (starter på studie til august)?

Hvordan skal jeg lige bogfører det? Forvirringen er total.. Håber i kan hjælpe!

Det skal lige siges, at der er tale om en momsreg enkeltmandsvirksomhed. 

Mvh 

hvis banken har godkendt det kan du godt gøre det selv men normalt ville man da bare bede banken om at gøre den konto til nemkonto for det CVR det har tilknyttet i forvejen, så er man da sikker på de er med (de får besked når man lader nemkonto gøre det via dem og nettet og kan så lukke konto hvis de ikke var enige - men det er lovligt nok, når det er som aftalt)

Det er ikke spor praktisk at have en og kun en konto til privat og erhverv - både med SU og alle dine private ting, for det eneste rigtige og lette er at have en konto alene til dit CVR hvor du hver gang du bogfører, kan stemme af mod bank - men det er lovligt nok som du gør det, bare rigtigt besværligt regnskabsmæssigt og i forhold til evt skattekontrol

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfyldte diverse papirer før det ville oprette kontoen til mig, så mon ikke det er iorden. 

Jeg har mine private kontoer også; budgetkonto, lønkonto og opsparing og har så "cvr-kontoen" for sig selv sådan at jeg kan holde det adskilt, men "cvr-kontoen" er nød til at være nemkonto for, at jeg kan få moms tilbage. Det giver jo bare det problem at mine private udbetalinger fra det offentlige ryger ind på min virksomhedskonto..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

mathias1704:

Udfyldte diverse papirer før det ville oprette kontoen til mig, så mon ikke det er iorden. 

Jeg har mine private kontoer også; budgetkonto, lønkonto og opsparing og har så "cvr-kontoen" for sig selv sådan at jeg kan holde det adskilt, men "cvr-kontoen" er nød til at være nemkonto for, at jeg kan få moms tilbage. Det giver jo bare det problem at mine private udbetalinger fra det offentlige ryger ind på min virksomhedskonto..

ja det er bagdelen ved en fælles nemkonto - derfor når du har de andre ville det være naturligt med en af dem som personlig Nemkonto og så en konto der alene hører til CVR som nemKonto der. Det koster jo ikke banken noget som sådan  - så længe du tilgår begge via personlig netbank og de HAR godkendt du kører erhverv via personlig konto

Det andet KAN jo lade sig gøre - er bare upraktisk og "mere ugennemsigtigt" for skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det være muligt at have to nemkontoer under samme netbank? For så skal jeg jo bare have spurgt banken om det vil oprette en nemkonto til min CVR-konto. Jeg troede kun man kunne have én nemkonto..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan have to - den ene vil så bare være en erhvervskonto i princippet - men det behøver ikke koste ekstra når de har sagt ok til at du må bruge en almindelig vil jeg mene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke bank har du?

Tilmeldt 14. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for de oplysende ord! Jeg tager lige fat i banken. :)

Tilmeldt 14. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Spar Nord

Tilmeldt 14. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som lidt opfølgning på det hele så har banken gjort min virksomhedskonto til nemkonto, samtidig med at min private lønkonto er min egen nemkonto.
Af ukendte årsager kan man bare ikke selv se det på Spar Nords netbankapp.

Derfor er der nu styr og ro på det hele igen:)

Tak for input!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)