Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindel i Netbanken

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Leon21:

Hej! 

Tak for alle de god svar. Jeg fik at vide at kunden sagde, at hans Nem-ID blen stjålet og misbrugt. Samtidig har jeg dog Dokumentation i form af et billede kørekort og samtale for at sikre mig at det var ham. Er det så stædig mig som der skal give pengene tilbage?

mvh. Leon

nej hvis du kan dokumentere at det med al sandsynlighed er ham der har betalt så kan du tage det roligt. Kan HAN dokumentere at der er tale om misbrug af hans konto, så er det en anden sag, men det virker jo ikke til at være tilfældet

Kunden siger ET til sin bank som så reagerere på det - og du må jo så sende den bank evt (eller din) bevis for, at det var dig der skulle have pengene, personen er den som har aftalt jobbet og beløbet passer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget logisk. Men hvordan vil han da bevise et misbrug? 

Tilmeldt 23. May 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg forstår det rigtig, må jeg som virksomhed altså beholde pengene, fordi misburgen gik ud fra ham? eller hvordan skal det forståes? Tak for det allerede gode svar! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Foreløbigt behold dem og vis DIN bank at det er en betaling efter aftale og evt svar den anden bank samme sag da de jo har truet med politi eller hvem der nu har det

Så må du vente og hvis han kan vise han ER misbrugt så ryger pengene og hvis ikke så er det dine
Ingen her kan sige 100% hvad der er hvad ud over at kan du vise du er betalt for en opgave så er pengene dine.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Fra  SEO Tekster - Effektive SEO Tekster til Faste Priser Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
For mig lyder dette som om det er DIG der bliver udsat for svindel. Kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed, og jeg baserer det bare på hvad du skriver.

Men det lader til personen har betalt dig, og efterfølgende måske har fortrudt, opdaget at han trængte pengene til noget andet, eller direkte har taget valget at snyde dig. Han har så kontaktet banken og givet dem hvad der lyder til at være en løgn.

Hvis dette er korrekt, så har du absolut intet at frygte og skal beholde pengene, da det er udelukkende HAM der har lavet noget ulovligt.

Tag de beviser du har i forbindelse med email osv. Giv dem til banken, og fortæl dem at dette handler om betaling for en ydelse som er leveret, og at kunden prøver at snyde dig. Og giv dem instruks om at beholde pengene.

Samtidig kan du jo også undre dig over at der snakkes om politi. For hvis der er tale om at manden har fået misbrugt sin internet bank. Burde det så ikke allerede være blevet politianmeldt ?

Man kan også undre sig over hvorfor en svindler viille være så høflig at betale din kundes regninger :-)

Personligt ville jeg ikke give pengene tilbage hvis jeg have en klar indikation på email om at det var kunden der havde sendt dem. Eksempelvis en email hvor han skriver han vil betale i dag, eller at der er blevet betalt. Eller hvis beløbet var 100% identisk med faktura.

Du skal ikke være nervøs for politi.
Det er korrekt at det er ulovligt at beholde penge som ikke er bereget sendt til dig. Men det er ikke tilfældet i denne sag. Så bare vær kold og sæt ham på plads. Han forsøger at snyde dig, og det er virkelig kun ham der kan havne i problemer uanset hvad du gør.

Jeg har set denne type svindel før. Det er desværre ret normal metode folk benytter. Og de vil næsten altid spille offer i sagen selv om det er dem som er forbryderen.
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)