Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe Aps... hvad er risikoen...

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. gælden vil det formentlig forholde sig sådan at kreditforeningen har kaution fra nuværende anpartshaver

Er det virkelig stadig tilstanden i praksis, når beløbet også er sikret med pant i fast ejendom?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at det er noget man kan komme ud for hvis den hidtidige anpartshaver har kautioneret. I modsat fald vil det være vanskeligt for kreditforeningen at stille krav om personlig kaution. Det afhænger dog helt af lånebetingelserne.

En ting der slog mig. Har du set selskabets årsregnskab. Det må være et absolut minimumskrav hvis man overhovedet skal gå ind i nogle seriøse drøftelser med sælger. Der kan jo være andre forpligtelser i selskabet end lige ejendommen.
 
Med udgangspunkt i årsregnskabet (egenkapital iflg. regnskabet) kan du beregne hvad du giver for ejendommen. Dette ved at tage udgangspunkt i din pris (de 3.000.000). Lægge selskabets gæld til og trække selskabets aktiver udover ejendommen ud. Det er så denne værdi man skal holde op imod hvad ejendommen skønnes at være værd.
 
Det fremgår iøvrigt også at der er en beboelse i ejendommen. Hvis du selv vil bebo den del skal du være opmærksom på at du bliver beskattet af fri bolig medmindre du betaler leje til selskabet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et møde med sælger i morgen, hvor jeg også vil bese ejendommen.

her er jeg blevet lovet vedtægterne og forhåbentlig også lidt papirer med tal.
 
Jeg er noget spændt på bygningerne, også hvad der gemmer sig bag salget....
 
Jeg læser med stor interesse og taknemmelighed jeres ord..... tak for dem...
 
Spekulerer jo lidt....
 
Jeg ville forøvrigt bruge skolen til unge vanskelige børn, der skulle hjemmefra
en tid, og undervise dem i mere praktiske fag.... der kunne give lidt udfordring...
 
Hjertelig hilsen
Inge Marie
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Inge Marie

Jeg har læst dine indlæg og alle de kloge ord, du har fået med på vejen. Udfordringen/problemet for dig og alle os andre er, at der mangler helt basale oplysninger om selskabets økonomiske forhold, herunder særligt det lån som selskabet har optaget og den sikkerhed (pantsætning og/eller kaution) der er etableret i den forbindelse.
 
Først skal du ved besigtigelsen beslutte, om du overhovedet finder ejendommen passende til det formål, du har i tankerne (og hvad det i givet fald vil koste at sætte ejendommen i stand til formålet).
 
"Består" ejendommen din vurdering skal du bede sælger om at levere (1) et revideret regnskab for selskabet (2) en udskrift af den opdaterede bogføring  pr i dag (en såkaldt råbalance),  (3) ALLE låne- og pantsætnings/kautionsdokumenter, samt (4) alle øvrige væsentlige aftaler, som selskabet har indgået. Sidstnævnte kan f.eks. være skødet på ejendommen, lejekontrakter og ansættelseskontrakter.
 
Når du har fået dette materiale må du gerne sende mig en mail, så skal jeg hjælpe dig med at gennemgå materialet, og det skal i bedste "amino-ånd" selvfølgelig ikke koste dig en krone.
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange  tak Søren Jørgensen!!

Det blev jeg glad for at læse... nu vil jeg så fortsætte min dialog med sælger, se bygningerne
og bedømme området !
Jeg mener stedet ligger helt godt ca. 20 km fra Ålborg, derfor ikke svært at få de unge ud
af byen, og måske ad denne vej kunne hjælpe dem og deres familier på rette spor igen... 
Men det forudsætter jo, at jeg ikke skal bruge alt for mange penge på istandsættelser før
jeg kan åbne .... der skal jo lærerlønninger, og en del andet personale til at få det hele til at
hænge sammen... og så tiden før indtægterne kommer ind....  så det bliver jo mange penge at
lægge ud før det hele kan komme igang... derfor er det jo ret vigtigt, at jeg ikke brænder mig
allerede fra starten af projektet....
 
Hvor er jeg glad for støtten jeg har modtaget her.... den er helt uvurderlig, ikke mindst, at jeg
kan få lov til at vende mine tanker med jer!
 
Hjertelig hilsen
Inge Marie Jensen
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kan det passe at stedet du kigger på var i TV2 Nord for en måneds tid siden? Har det tidligere været brugt til vanskelige unge?
 
Det indslag jeg husker, handlede om et ældre ægtepar som havde købt stedet og drev det som et opholdssted for vanskelige unge. Ægteparret gik på røven med stedet fordi hele deres forretning byggede på et tilsagn fra kommunen om, at de ville sende et vist antal unge ud til dem hvert år. Men de unge dukkede aldrig op. Stedet var altså baseret på unge som kom med offentlige midler, men som aldrig dukkede op.
 
Pas på at du ikke begår samme fejl!
 
Med kommunalreformen er det meget uforudsigelig hvor og hvordan de offentlige kroner til den slags behandlingssteder vil blive fordelt, da de fleste af amtets tilbud nu bliver lagt ud til kommunerne. Kommunerne vil sandsynligvis tænke meget lokalt når de sender vanskelige unge i behandling.
 
Blot en lille advarsel som du bør have med i tankerne...
 
mvh Carsten
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Tak for det .... ja jeg er godt klar over, at tilbuddet fra det offentlige ....
kan der gå lang tid før jeg får på plads....
men jeg har mine sædvanlige ideer i mellemtiden....
kurser for unge i bofælesskaber ... holder jeg også på skolan i Småland
her er der en voksen med, derfor kræves der ikke så meget personale...
og jeg er rimelig fleksibel, derfor tror jeg selv på mine ideér .... og ved godt,
at det kræver meget arbejde og tid før alt er på plads.... og alligevel kan der
jo være noget der ikke helt går som forventet.... så jeg er nødt til ikke at slå
større brød op, end jeg er sikker på at kunne betale for..........
chancer er gode og sjove .... men mest med seler og livrem....
 
Ja det bliver spændende ... hvad der kommer ud af de nye reformer....
 
Hjertelig hilsen
Inge Marie
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

PS:

jo det har været brugt til ungdomsskole .. og den seneste tid skov og natur skole...
 
Inge Marie
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
evt vent til at firmaet ligger på konkurs.dk, så plejer kurator at være til at snakke med om en fornuftig pris.
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

 
Tak for svar ... kiggede lige på konkurs.dk ... men skal vist være medlem...
 
Hjertelig hilsen
Kunstmaler Inge Marie Jensen
Side 3 ud af 3 (30 indlæg)