Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor stor / lille lighed må der være i virksomheds navnet før det skaber problemer internationalt, men lign. ikke konkurrenter.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg har langt om længe fundet det perfekte virksomheds navn hvor diverse domæner samtidig også er ledige. Nationalt er der ingen problemer da der ikke er nogen virksomheder der hedder tilnærmelsesvis det samme. 

I udlandet eksisterer der dog en ret stor virksomhed, som har en del af navnet i sig. Og søger jeg på "mit kommende firmanavn" kommer der da også en af deres undersider frem som første resultat. 

Deres primære forretnings område er dog ikke det samme som mit, og det / de ord der matcher er almindeligt fremkomne på det engelske sprog. Samtidig er den del af deres site der kommer frem og "reagere" mit firmanavn noget som de fleste større virksomheder har. Og kommer kun frem fordi mit navn er en kombination af starten på deres firmanavn, samt den del af deres side som de fleste andre, som sagt har.

Tænker I det ville skabe de store problemer? 

Jeg håber problemstillingen er forståelig, selvom jeg gerne vil undlade at nævne både spilleren samt mit eget forhåbentligt kommende firmanavn. 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser jeg umiddelbart ikke noget problem i. Der er jo mange firmaer, der også hedder noget med 'apple' - f.eks. æblejuicefirmaer og æbleplantager - hvis du kan følge mig.

Ligeledes er der mange, der hedder noget med 'Danske' - uden det behøver at have noget med Danske Bank at gøre; f.eks Danske Hobbyornitologer eller Det Danske Spejderkorps :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte heller ikke selv umiddelbart at det ville være et problem, men man kan aldrig vide i denne paragraffyldte verden. Men det er altid rart at høre det fra andre :-)

Jeg takker for responsen og bestiller domænerne ;-) ! 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)