Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedsform v. selvst.bibeskæftigelse når man er på SU?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forventer at starte som studerende på SU til september.
Ved siden af ønsker jeg at tjene lidt penge som bogholderfor mindre virksomheder. - Pt. har jeg én virksomhed, som jeg forventer at udføre arbejde for.
Jeg ønsker at gøre det så simpelt som overhovedet muligt - vil det være blot at få udbetalt honorar fra virksomheden, og så angive det som personlig B-indkomst?
Eller skal jeg momsregistreres/oprette enkeltmandsvirksomhed. Jeg forventer på ingen måde at komme i nærheden af at tjene 50.000/år.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du ikke er momsreg - så skal virksomheden indberette det de betaler dig som honorar (det burde du måske vide hvis du vil bogføre for andre mod betaling) Du skal så ikke angive, da det står i rubrik 12 automatisk, men du skal forskudsregistrere

Du kan oprette enkeltmands med moms og så er det dig der skal føre regnskab og angive overskud i udvidet selvangivelse - men måske lidt overkill for langt under 50.000 kr. Du kan have enkeltmands uden moms (PMV) men din kunde skal så stadigt stå for indberetning så det føles nok lidt som samme sag

Hvis du er bogholder - kan du jo nemt angive det korrekt for dem du arbejder for- uanset som honorar eller faktisk løn (hvad det god kan være ret skattemæssigt)

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)