Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse SKAT - ingen omsætning

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Skyggemanden: så er det fordi sambeskatningen ikke er registreret. Det gøres i holding under selskabsskat - grundoplysninger.

Mvh Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Skyggemanden: så er det fordi sambeskatningen ikke er registreret. Det gøres i holding under selskabsskat - grundoplysninger.

Mvh Johnny

hvordan er reglerne for det - er der ikke en eller anden tidsfrist hvor man SKAL have registreret sambeskatning eller kan man gøre det tidsmæssigt helt som man vil?

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor J.

Tro mig, sambeskatningen er registreret

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv snakket med skat om det.

Når jeg logger ind, så kan jeg se en sambeskatning kreds.

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fristen er 1 måned.

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Skyggemanden. Det virker underligt. Jeg laver mange selskabsselvangivelser og har aldrig været ude for det - medmindre selskaberne ikke er sambeskattede hele indkomståret.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor J.

Jeg har haft de her selskaber nu i 2 år.

De er sambeskattede og jeg kan se sambeskattede kredsen.

Men stadigvæk skal jeg lave en selvaselvangivelse dem alle.

Og siden jeg er sten sikker på hvad jeg er siger er fordi når jeg kigger på underskud register på administration holding selskab ( det øverste) så kan jeg se den samler alt underskud på alle 3 selskaber.

Plus når jeg trykker sambeskattede kreds. Så dukker 3 selskaber op.

Udover det har jeg snakket med skat præcis om dette og de sagde der skal laves en selvangivelse på dem alle 3, selvom de er sambeskattede.

Og en sidste ting. Det første år havde jeg revisor på som tog sig godt betalt ( 1000 kr pr time) han lavede præcis det samme. Så har jeg fra valgt ham efter følgende og gjort det selv.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:

Revisor J.

Jeg har haft de her selskaber nu i 2 år.

De er sambeskattede og jeg kan se sambeskattede kredsen.

Men stadigvæk skal jeg lave en selvaselvangivelse dem alle.

Og siden jeg er sten sikker på hvad jeg er siger er fordi når jeg kigger på underskud register på administration holding selskab ( det øverste) så kan jeg se den samler alt underskud på alle 3 selskaber.

Plus når jeg trykker sambeskattede kreds. Så dukker 3 selskaber op.

Udover det har jeg snakket med skat præcis om dette og de sagde der skal laves en selvangivelse på dem alle 3, selvom de er sambeskattede.

Og en sidste ting. Det første år havde jeg revisor på som tog sig godt betalt ( 1000 kr pr time) han lavede præcis det samme. Så har jeg fra valgt ham efter følgende og gjort det selv.

Alle selskaber i en sambeskatningskreds skal altid lave en selvangivelse. Forskellen på en datterselskabsselvangivelse og den for administrationsselskabet er, at skattepligtig indkomst og underskud mv. kun skal tastes i moderselskabet. Alle de øvrige felter er de samme for datterselskabet.

Så som udgangspunkt skal der naturligvis laves en selvangivelse, men indkomst indberettes kun i administrationsselskabet, hvor indkomsten angives pr. selskab.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)