Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangive overskud i udenlandsk virksomhed

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ejer en virksomhed i Estland med min bror. Vi bor begge i DK nu. Virksomheden har haft et lille overskud i 2017 men vi har ikke udbetalt noget til os selv.

Jeg formoder at der skal betales alm. selskabsskat af overskuddet, minus allerede betalt skat i Estland (som dog er 0 kr.).
Hvis jeg bruger den forkerte rubrik, vil der sikkert blive betalt alm (top)skat af beløbet.

Hvis vi begge selvangiver overskuddet, kommer vi så ikke til at betale selskabsskat 2 gange?

Hvilken rubrik skal jeg/vi selvangive overskuddet i?

P.S.: Fristen er søndag, men vi har først lige fået årsregnskabet i dag.
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Til allersidst i årsopgørelsen er der nogle felter der hedder Udenlandsk indkomst og der er et felt der hedder Udenlands virksomhed

Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er til at angive udbytte fra udenlandsk virksomhed.

Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået svar fra skat. Vi skal hver angive halvdelen af overskuddet i det felt du nævnte. Skat ønsker ikke at beregne selskabsskat for en udenlandsk virksomhed åbenbart. Derfor er det vores personlige trækprocent der vil blive brugt.

Desuden skal vi angive udbytte i det samme felt, så skatteprocenten kan komme op på 75% for al overskud i selskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

bizzzz:
Desuden skal vi angive udbytte i det samme felt, så skatteprocenten kan komme op på 75% for al overskud i selskabet.
nah det er nu ikke tilfældet vil jeg mene. Jeg kan ikke lige se andet end hvis det ER et selskab, så vil der kunne ske en modregning af betalt selskabsskat og synes det lyder mærkeligt at der - hvis I betaler personskat af resultatet - sker udbyttebeskatning af de samme penge - Jeg tror noget er galt. Er det et selskab må det være selskabsskat i det land selskabet drives med modregning - men har ikke læst om selskabet drives fra DK. Er det ikke et selskab men en personlig virksomhed i udlandet - en type I/S vil der så ikke være udbyttte

Der kan ikke blive tale om topskat 56% og så 27% udbytteskat på toppen vil jeg hævde

få fat i en revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John også skriver, så er det helt afgørende for beskatningen, om virksomheden i Estland drives i selskabsform eller som en personligt ejet virksomhed.

Der kan ikke blive tale om, både personlig indkomstbeskatning samt udbyttebeskatning fra den samme virksomhed.

Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig i at det ville give mening hvis det var sådan. Men ifølge Skat er de altså ligeglade med det, og de har heller ikke givet mulighed for at man kan registrere et selskab bare for at betale selskabsskat.

Prøv at åbne selvangivelsen under rubrikken for udenlandsk indkomst. Der er kun et felt til både overskud og udbytte. Skattesatsen til dem begge må altså være den samme, og det er sandsynligvis den personlige skattesats. Så hvis man får et overskud det ene år og udbetaler udbytte det næste år, vil man skulle betale den samme skattesats to gange.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

bizzzz:
Enig i at det ville give mening hvis det var sådan. Men ifølge Skat er de altså ligeglade med det, og de har heller ikke givet mulighed for at man kan registrere et selskab bare for at betale selskabsskat.

Prøv at åbne selvangivelsen under rubrikken for udenlandsk indkomst. Der er kun et felt til både overskud og udbytte. Skattesatsen til dem begge må altså være den samme, og det er sandsynligvis den personlige skattesats. Så hvis man får et overskud det ene år og udbetaler udbytte det næste år, vil man skulle betale den samme skattesats to gange.

du skal heller ikke - kan heller ikke - registrere et selskab der ligger i et andet land i Danmark og det kan og skal så heller ikke betale selskabsskat. SOm jeg lige kort ser det - så er der ikke nogen skat så længe I ikke får løn men allene har selskabet liggende i Estland. Det er vel årsagen til at visse IT selskaber finder det fordelagtigt netop med Estland

udbytte skal givet angives - normalt ville jeg så tro der også var en udbytteskat i Estand - som så ville fald ind under noget udlgning så I ikke betaler i begge lande og samme skal naturligvis løn _ som ellers vel er eneste lovlige måde I kan hæve penge i selskabet - og der kommer den personlige skat i spil via selvangivelsens udenlandske indkomst

Hvad med at høre Ole Lynge Andersen  som jeg kun har set som god revisor, om han lige kan se det hele igennem for et mindre beløb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

bizzzz:
Enig i at det ville give mening hvis det var sådan. Men ifølge Skat er de altså ligeglade med det, og de har heller ikke givet mulighed for at man kan registrere et selskab bare for at betale selskabsskat.

Hvis det er SKATs telefon support, som du har spurgt, så er der høj risiko for et forkert svar.

Desuden har du ikke svaret på, om det er et estisk selskab eller en personlig virksomhed, som du har drevet.

Såfremt der er tale om et selskab, og I nu driver det fra DK, så kan der opstå en diskussion med SKAT omkring, hvorvidt selskabet er skattepligtigt til DK grundet ledelsens sæde. Men det vil i givet fald medføre dansk selskabsskat og ikke personlig indkomstskat for jer.

Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

"SOm jeg lige kort ser det - så er der ikke nogen skat så længe I ikke får løn men allene har selskabet liggende i Estland."

Man skal betale skat af overskuddet hvis selskabet er skattepligtigt i DK.

"Det er vel årsagen til at visse IT selskaber finder det fordelagtigt netop med Estland"

Der er kun en fordel ved at have et selskab i udlandet hvis det ikke er skattepligtigt i DK, da DK har højere skatter end de fleste andre lande. Men hvis ejerne bor i DK er det skattepligtigt i DK.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)