Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfri undervisning. CVR registrering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksværk
Tilmeldt 26. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Min kæreste er startet op som privatunderviser og da dette er momsfritaget er vi kommet i tvivl om hun skal have et cvr-nr alligevel. Hun runder de 50.000 i løbet af året. Hun snakkede med en person på skat som ikke mente det var nødvendigt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er som udgangspunkt enten momspligtig eller lønsumspligtig - det sidste ved 80.000 kr (når man kan se man kommer over = ca ved 6.500 per måned - og når man så er lønsumsregistreret skal man som jeg husker det 0 indberette hvis man ikke er over grænsen  - men sæt jer ind i lønsum

Hun kan ikke momsregistrere en ikke momspligtig aktivitet og det burde have været skats svar med henvisning til lønsum

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 26. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Men da det er skoleundervisning mente han heller ikke der skulle laves lønsum.

Det er også det jeg syntes at forstå når jeg læser om det på skat

VH. Henrik Rasmussen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Rasmussen:

Tak for svar.

Men da det er skoleundervisning mente han heller ikke der skulle laves lønsum.

Det er også det jeg syntes at forstå når jeg læser om det på skat

VH. Henrik Rasmussen

det kan jeg så ikke bekræfte hvis det er selvstændig virksomhed og ikke som ansat/honorar - Det med "skole" - skoleniveau er normalt = momsfrit men så er det lønsum for en selvstændig udbyder med alt jeg ved. Er hun lønnet er det naturligvis ingen af delene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er ikke forpligtet til på samme måde som ved moms til at registrere sig for lønsumsafgift når der er udsigt til at man når grænsen på 80.000 kr. Det er tidsnok når man reelt når grænsen.

Og jo der er flere former for undervisning på bl.a. børne- og ungdomsuddannelser som er fritaget for lønsumsafgift. Om den konkrete situation er fritaget kan man så høre SKAT om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Man er ikke forpligtet til på samme måde som ved moms til at registrere sig for lønsumsafgift når der er udsigt til at man når grænsen på 80.000 kr. Det er tidsnok når man reelt når grænsen.

Og jo der er flere former for undervisning på bl.a. børne- og ungdomsuddannelser som er fritaget for lønsumsafgift. Om den konkrete situation er fritaget kan man så høre SKAT om.

thanks. John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 26. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

Mange tak for jeres svar. Det er formentlig honorer da hun har et fast forløb f.eks på en skole til en aftalt pris og da det er børneundervisning fra 0 klasse og frem er det jo nok derfor ham fra skal har sagt som han har. Vi prøver at kontakte skat endnu en gang så vi ikke gør noget forkert.

Mvh. Henrik
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Rasmussen:
Hej igen

Mange tak for jeres svar. Det er formentlig honorer da hun har et fast forløb f.eks på en skole til en aftalt pris og da det er børneundervisning fra 0 klasse og frem er det jo nok derfor ham fra skal har sagt som han har. Vi prøver at kontakte skat endnu en gang så vi ikke gør noget forkert.

Mvh. Henrik

hvis skolen indberetter - enten som løn eller honorar - så er det givet sådan men ved hun ikke fra aftalen om det er det ene eller andet - står der ikke noget i hendes "ansættelse". Hvis hun bare har givet dem sit CPR og det er som du beskriver så lyder det som løn/honorar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)