Hvad er din erfaring med reperation af computere hos HUMAC. - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino
 

Køb et Amino Sponsorlink

 

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hardware & gadgets "

 

Hvad er din erfaring med reperation af computere hos HUMAC. Hvad er ens rettigheder virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 102
Tilmeldt 17. maj 14
Indlæg ialt: 26


Skrevet 26-06-2018 kl. 12:00

Jeg har lige leveret en 9 måneder gammel iMAC til reperation hos HUMAC. Selve leveringen af computeren var en særdeles dårlig oplevelse. Det var ikke rigtig nogen forståelse for at det er helt vildt træls at en så ny og dyr computer går ned efter så kort tid. Der var et meget striks regime jeg mødte der inde hvor de ikke ville bøje sig en cm, jeg skulle for eksempel bære kassen computeren kom i, med mig hjem igen. Det er tydelig at de ikke føler noget ansvar for computeren så jeg vil gerne være lidt forberedt på hvad jeg kan forvente.

Er der nogen der har gode eller dårlig oplevelser at dele?

Hvad er mine rettigheder som enkeltemandsforetag?

Hvor kan jeg klage hvis de for eksempel mener at dette på en eller anden måde er min skyld? Hvad slags dokumentation skal jeg sørge for at få fra dem?

mvh

Amino-karma 44.615
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 10.838

Ravn
Skrevet 26-06-2018 kl. 12:44

Andreas Thaulow:
Hvad er mine rettigheder som enkeltemandsforetag?

Er der tale om et handelskøb (B2B) som forudsætter at dit firmanavn fremgår af fakturaen, så vil det være den aftale der fremgår af deres slags og leveringsbetingelser, hvilket ofte betyder er du vil være dårligere stillet end hvis der var tale om et forbruger køb, hvor købelovet regulere reglerne.

B2B kunder har ikke rigtigt nogle muligheder for at klage udover til firmaet, alternativt må der tages retslige skridt.

Amino-karma 175.543
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.261
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 26-06-2018 kl. 13:11

Ravn:
B2B kunder har ikke rigtigt nogle muligheder for at klage udover til firmaet, alternativt må der tages retslige skridt.
enig - At det er dårlig kundeservice lyder ret klart - at de ikke vil have kassen stående (de har givet MEGET lidt plads i Humac butikker - men du kan nok ikke forvente de helt kan føle samme sorg/bekymring som du - ud over, at de naturligvis stærkt bør beklage at noget er sket - så kommer man nok ikke den meget længere i afleverings øjeblikket.

Du må søge dokumentation for deres evt påstande hvis de hævder fejlen er din (hvad praksis desværre godt KAN vise) fugt, forkert software - men er det ikke din fejl, så vil de som udgangspunkt heller ikke hævde det, men nok i værste fald - bytte til en ny = alt du har på den kan forsvinde (deraf ligger så at man altid skal have backup, for mange fejl rettes ved 0 stilling af computeren) Det vil du ikke kunne søge erstattet - indholdet er ikke del af en garanti/reklamationsret

Du kan naturligvis gøre opmærksom på evt manglende backup og spørge om de ingen nustilling kan kopiere noget over på en HD du giver dem, men det vil koste

Har du filer i onedriv/dlouc/dropbox - så kan du hente dem der igen efter en 0 stilling

Din ret som forbruger ville som nok ikke være større eller mindre i lige det forhold her - jeg tror Apple Humac bruger alm forbrugerregler i forhold til reklamationer og andet - og som her i hvad der vel er deres garantiperiode, kommer til at behandle dig helt som alle andre der har købt tilsvarende hos dem. 

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed
 
E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Hardware & gadgets
Emner Svar
HASTER!! Hjælp til opsætning af QNAP Server
Nyeste indlæg af Wcon , den 03-06-2019 kl. 21:31
1
Info skærm, den billige løsning...
Nyeste indlæg af MagnusGjerde , den 09-05-2019 kl. 17:14
1
App Udvikler/programmør
Nyeste indlæg af Dariano10 , den 03-03-2019 kl. 17:56
0
Rettigheder ved privat handel?
Nyeste indlæg af KasperG29 , den 16-01-2019 kl. 22:20
2
Kopibeskyttelse.
Nyeste indlæg af Benny Küh , den 10-11-2018 kl. 15:26
0
Klage eller eskalering til Apple
Nyeste indlæg af ClausMP , den 10-10-2018 kl. 14:50 1, 2
5
Køb af elektronik fra UK
Nyeste indlæg af Ravn , den 09-10-2018 kl. 18:22
3
FleksPOS erfaringer?
Nyeste indlæg af Kris Klintebæk , den 09-10-2018 kl. 13:54 1, 2
6
hjælp til navn
Nyeste indlæg af nikolaj stryhn , den 12-09-2018 kl. 20:05
0
Program til udarbejdelse af automatiserede rapporter til kunder
Nyeste indlæg af KevinSj , den 11-09-2018 kl. 14:09
2
Besøg vores samarbejdspartnere :