Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på fragtudgifter?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg sidder og kigger på coolrunner og har oprettet en erhvervsbruger, da jeg skal sende pakker fra min webshop. Priserne står ekskl moms - er det fordi jeg kan trække moms fra?

VH Lea
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28

Du kan da altid trække moms fra dine indkøb hvis der er moms på regningen fra dansk momsregistreret. Det betyder at for dig er det lidt ligemeget  for koster noget 100 kr i fragt ex moms - så koster det 125 inkl. når der er moms på og ja - det er stadigt kun 100 kr det koster dig. 
Når ting vises ex moms er det fordi der er salg fra momsregistreret til momsregistreret hvor momsen er uden betydning

Du kan altid trække moms fra når den kommer fra dansk momsregistreret - der er ingen undtagelse for fragt - og heller ikke i at du skal lægge moms på alt salg - også fragt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:47
Så lad os sige at det koster 40 kr ex moms at sende en pakke med gls, er det så den reelle pris jeg skal betale? Og kan jeg så bare sætte porto prisen på min webshop til 40 i stedet for 50 kr?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41

Ja hvis det er 40 kr ex moms så koster det dig 40 kr

hvis du så selv sælger så skal det jo være med moms og sælger du får 40 kr ja så er det 32 kr du får og 8 kr til moms 

ex moms er jo bare udtryk for at der handles mellem momsregistrere. 40 kr ex moms er 50 inkl. Moms så du skal jo inkl moms tage mindst 50 kr for ikke at tabe

Overvej at forstå moms og skat lettere og i det hele taget en masse af det med at drive personlig virksomhed i letlæst e bog eller paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

Skat har også gratis kurser fra tid til anden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)