Hej Amino Folk! Først og fremmest vil jeg lige sige, jeg har ikke forstand på iværksætteri, eller buisness delen. Derimod er jeg kreativ som bare fanden! Jeg har arbejdet i Fakta i 2 år, og forleden fik jeg 3 gode ideer. 1. (Betaling) Når man er færdig med at scanne kundens varer, kan man risikerer at der går 30 - 40 sekunder, før de ældre har tastet deres kode. Man er tvunget til at vente, fordi programmet kun kan klarer én betaling ad gangen. Derfor kunne det være fedt hvis programmet kunne udvikles, måske med en split-screen, så man fik mulighed for at gå videre med den næste kundes varer(mens man venter på den ældre er færdig)! Det er dumt at man bliver nød til at vente. Således kan man sparer rigtig meget tid, samt få et bedre flow for de andre medarbejdere, der arbejder på gulvet. 2. (Kassens rullebånd/pedaler) Ved kassen er der et rullebånd og en deler, som sender varene til hver sin side. Ofte er rullebåndet så smalt at tingene bliver "fanget", og ikke kan komme videre. Jeg eller kunden skal tit skubbe nogle af varene for at løsne den prop, de har dannet. I kassen er der to pedaler, til at styrer hver ende af samlebåndet. Det ville være så meget nemmere, hvis man kunne installerer nogle arme langs deleren, som kunne "bokse" fremad. De ville gøre det muligt at få varene skubbet til side, uden at kassemedarbejderen skal til at bruge kræfter på at rejse sig og skubbe dem væk. Måske kunne disse boksearme aktiveres ved en tredje pedal i midten eller ved dobbelt tryk på højre pedal? 3. indkøbskurv/Ny platform Tit når de ældre eller nogle af de unge piger har købt rigtig meget, har de svært ved at løfte indkøbskurven op, til den platform hvor den skal stå. Her ville det være mega smart med en form for elevator, til at hjælpe med den tunge indkøbskurv. Jeg forestiller mig man erstatter platformen, og istedet laver en firkant på jorden. Denne firkant fungerer nu som platform, og man kan trykke på knap, og efterfølgende vil platformen hejse sig op, så kunden kan begynde at tage varerne på samlebåndet. Knappen kan enten være på kanten af samlebåndet, eller ved kassemedarbejderen. Jeg har ideerne, søger nogle der kan fuldføre den. Vi skal selvfølgelig have patent på den sammen. Hilsen Jeppe :) |
Ny opfindelse i supermarkedet (Hjælp søges til fuldførelsen)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Idé nr. 3 er vist lavet. https://www.youtube.com/watch?v=4qctwAAydLI God vind med dine idéer! :) |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)