Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af 3 ton maskine - hvem er gode

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forventer at købe en 3 ton maskine på en auktion, skal så have den hentet og eventuelt opbevaret nogle dage idet der ingen er i firmaet på afhentningsdagen og 4 dage frem. 

Jeg har lige fået et tilbud - fra omegnen af Køge til omegnen af Roskilde på 22000kr, hvilket er helt absurd.

Hvem er gode til noget sådant?

Tilmeldt 2. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring og hør DSV.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja det var noget af en pris.

Går ud fra at det er en maskine uden hjul.

Der er 2 løsninger stor gaffeltruck eller kran, begge dele kan en pro maskinflytter stille med.

Prøv at få opgaven overstået på en dag, med kun en af og pålæsning samt få styr på om maskinen kan læsses/aflæsses ved siden af lastbilen/kranen eller om den skal ud i stort udlæg, for så kan det kræve en "rigtig" kran. Disse ting bør du være klar til en snak om, når du indhenter pris. Kan du selv hjælpe eller skal vognmanden stille med mandskab ud over chauffør/kranfører.

3 tons i frit løft kræver en kraftig foldekran, som udelukker mange vognmænd, kik under maskintransport, mobilkraner og få en snak med en erfaren medarbejder.

Hvis der er fast gulv, er det enkelt at flytte maskinen med små "larvefødder"/løftevogne og håndkraft, så vær evt ikke fokuseret på at kranen skal klare alt arbejdet.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at Vognmænd der kører bådtransport, har store kraner og er vant til at tackle meget forskellige opgaver i samarbejde med kunderne.

Ved ikke om Palles autokran fra Præstø eksisterer mere, dem brugte jeg for år tilbage.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
på 22000kr, hvilket er helt absurd

Prisen Kommer jo helt an på hvad udstyr der kræves for at udføre den givne opgave, skal udstydstyret f.eks demonteres  .... osv 

Må man spørge hvem der er der har givet prisen ?

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle indlæggene, og de gode ideer.

Jeg har ringet rundt og fandt via en maskinhandler associeret med den mulige handel, en vognmand der kunne klare dette for knapt 20% af hvad jeg var blevet tilbudt.

Den oprindelige pris var fra en lokal virksomhed som reklamerede med maskinflytning, men som ikke kunne håndtere det uden at hente andre ind. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)