Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af kunder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's.

 Efået 9 år som selvstændig havemand synes jeg at mit firma har haft sin tid, og overvejer hvordan det bedst muligt kan lukkes ned.

Måske har jeg mulighed for at handle lidt med en ældre fagmand i branchen i den forbindelse, og vil I så fald overdrage ham min fortegnelse over kunder, som han derefter kan kontakte med tilbud, reklamer og tage arbejde hos som han vil.

Har nogen af jer erfaring med den slags?

hvordan gøres det smartest og må man videregive kunders email og telefonnumre uden videre?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må sælge dit firma med dine kontakter, men ikke overdrage dine kontakter.

Det er dit firma der har lov til at kontakte dem og skærpet med GDPR, ellers er du nødt til at spørge om lov fra hver enkelt til at din kollega må kontakte dem. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Du må sælge dit firma med dine kontakter, men ikke overdrage dine kontakter.

Det er dit firma der har lov til at kontakte dem og skærpet med GDPR, ellers er du nødt til at spørge om lov fra hver enkelt til at din kollega må kontakte dem. 

den er jeg ikke sikker på du har ret i. GDPR kan ikke betyde at man ved salg af aktiver og goodwill - og endnu tydeligere jo ved salg af anparter og dermed fuld virksomhedsoverdragelse ikke må overdrage kundelister - faktura og alt

Jeg mener også man faktisk må overdrage tilsagn om kontakt hvis der er tale om man driver helt samme aktivitet videre - Kun må man ikke overdrage tilsagn til f.eks haveservice til en der nu vil sælge vin

Jeg tror ikke du har ret her - man må sælge aktiver og goodwill (inkl. kundelister) uden at skulle høre hver kunde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
den er jeg ikke sikker på du har ret i. GDPR kan ikke betyde at man ved salg af aktiver og goodwill - og endnu tydeligere jo ved salg af anparter og dermed fuld virksomhedsoverdragelse ikke må overdrage kundelister - faktura og alt

Der er som jeg skrev forskel på om du sælger virksomheden med dertil hørende rettigheder og forpligtigelser, eller du sælger lister som du ikke har ret til at sælge. GDPR slår netop ned på personers data som en handelsvare.

Cookie - John Hannover:

Jeg mener også man faktisk må overdrage tilsagn om kontakt hvis der er tale om man driver helt samme aktivitet videre - Kun må man ikke overdrage tilsagn til f.eks haveservice til en der nu vil sælge vin

Jeg tror ikke du har ret her - man må sælge aktiver og goodwill (inkl. kundelister) uden at skulle høre hver kunde

Der tager du fejl!

Du kan sælge firmaet med de tilladelser/forpligtigelser, men du kan ikke sælge listerne uanset om det er til havearbejde (du må ikke selv bruge listerne til at sælge vin...)

ICO som er langt længere fremme end de danske myndighedsbeskrivelser skriver

https://ico.org.uk/for-organisations/guide-to-pecr/electronic-and-telephone-marketing/using-marketing-lists/

Can we sell our marketing list?

As a general rule, you can only sell your marketing list if you have the consent of the listed individuals to do so.

Other businesses will only be able to use the list for recorded calls, texts or emails if the people on the list have SPECIFICALLY CONSENTED to receive that type of message from THAT COMPANY.

For further information, see our guidance on direct marketing.

Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Og Broncofan.

Ok, Det er mere kringlet end forventet. Jeg håbede nok på at jeg måtte lade mit kundekartotek indgå i en byttehandel - for en nem løsning.

men I skal have mange tak for interessen og svarene. Jeg læser videre på reglerne og vender muligvis tilbage med uddybende spørgsmål.

vh Kenneth Hermansen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Kennethhermansen:
hvordan gøres det smartest og må man videregive kunders email og telefonnumre uden videre?

Hvis du har aftaler/kontrakter vedr. tilbagevendende ydelser med kunderne (eller ligefrem abonnementer) så kig på aktivoverdragelse, du kan så sælge dine aktiver fra, med mindre der er noget i dine aftaler der forhindre overdragelse.

Men som jeg ser det, så kræver det at du har en form for aftale med kunderne, en aftale der ligner et abonnement eller vedligeholdelsesaftale - ellers har du ikke rigtigt noget at sælge - jeg er ikke juridisk ekspert, men jeg tror ikke du bare må sælge kundelister.

Held og lykke med projektet
/Brian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)