Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogholder frist

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Måske et lidt fjollet spørgsmål, men hvor lang tids frist er det rimeligt at forlange, at ens bogholder skal give ift. at man skal gennemgå og godkende deres udførelse af mit årsregnskab...? Jeg har ingen revisor, så det er mig, der alene skal godkende det og gå det hele igennem. Hvad ville I mene er rimeligt?

vh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den slags er svaret altid - det som er aftalt fra start

Problemet kan så være at bogholder kommer meget sent med regnskabet færdigt - og så kan man være tæt på frist for at det skal indsendes (selskaber med år 31/12-2017 er overskredet faktisk - personlig virksomhed har jo så måneden ud) og hvis det er tilfældet, ja så nytter det jo ikke at ejer skal sidde og nørkle i lang tid.

Også der skulle aftalen på forhånd have været klar om at regnskab skal foreligge senest x måneder efter regnskabsåret

Det skal være aftalt på forhånd - men tag i alle fald hensyn til frist for regnskabet skal ind - for ellers er det jo ejer der hænger på den og ikke bogholder

vh John Hannover 


6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav det selv.

Brug par timer og du kan selv lave det.

Kommer an på hvor mange bilag du har selvfølgelig.

Men i princippet, kan du selv lave det, hvis du gider at sætte dig ind i tingene. Så tager det fra par timer til en hel dag ( igen kommer an på hvor mange bilag du har).

Jeg laver selv mine regnskaber og ved du hvad ?

Jeg indberetter det altid seneste 31 jan hver år.

Så er det ud af verden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)