Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bud på uddannelser?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens! Der må være mange forskellige uddannelser samlet på ét sted herinde - og jeg er i vildrede! Jeg kan IKKE finde hoved eller hale i de mange uddannelser, hvor mange efterhånden syntes at ligne hinanden en del...

Jeg håber at der er én, udfra mine interesser, der kender til den uddannelse der matcher mig - måske en der selv har den uddannelse og kan genkende lidt af sig selv? Jeg smider lige en beskrivelse af hvem jeg er og hvad det er jeg drømmer om at arbejde med.

Jeg har altid interesseret mig for markedsføring - men måske mere dele af den end samlet set. Jeg er vildt interesseret i analyser af målgrupper, trends, indkøb - opdage nye ting, nye behov, nye muligheder, koncepter, branding, reklame, social media - hvad vil folk have, hvorfor ender folks beslutning på det den gør, hvad kan man gøre for at forbedre, hvad skal der til og hvad ér der egentlig af behov? Kan man skabe et nyt behov, folk ikke vidste de havde?

Lige siden jeg var lille, har jeg skrevet idéer op i små bøger, med koncepter til forretninger - har altid væltet rundt i idéer, uden at vide hvad det kunne føre med sig eller hvor jeg skulle gøre af dem. Hvis jeg f.eks. havde været på restaurant eller café, så ville mit hoved altså, at jeg skulle analysere koncept, muligheder, forbedringer, målgruppe - oftest endte det ud med at jeg fandt på et helt nyt koncept og altså skabte en mindre idé til en ny form for café/restaurant. Sådan har det altid været.
Min far er også selvstændig, så det kan være det kommer deraf - han skabte virksomhed sammen med sin far. Jeg har altid været fascineret af den selvstændige type - betaget, begejstret, forundret, nysgerrig.

Jeg tog 2 år på HG, da jeg ikke helt vidste hvad jeg ville eller skulle. Jeg har egentlig altid haft mange interesser og fundet mange forskellige uddannelser interessante, men det har netop været mit problem, da jeg ikke har kunnet se mig selv i én bestemt uddannelse. Jeg synes der er SÅ mange interessante og spændende fag og jeg har lyst til at lære det hele - også selvom det er umuligt... Nå, men da fandt jeg faget salg og service meget interessant. Igen, mest mht. målgrupper, koncepter, branding, reklame, forbedring, behov osv. Fik også at vide at jeg burde gå videre med det, men valgte at tage en HF i stedet for - det er jeg da også glad for i dag, da den har åbnet op for endnu flere muligheder og interesser.

I min fritid bruger jeg f.eks. tid på at tage billeder, skrive tekster/historier/digte (havde også en idé om at jeg gerne ville være forfatter - holder jeg stadig på, men ikke endnu).

Jeg snakker og snakker... Kan godt se at det blev en meget lang fortælling, men jeg håber stadig, at der sidder én derude, der kan gennemskue hvor jeg kunne passe ind - måske en der har haft det på samme måde, ellers tænker at lige dén uddannelse må passe eller rumme mange af de ting jeg søger.

Jeg har selv været lidt inde på sådan noget som markedsføringsøkonom og designteknolog, men jeg føler ikke at jeg har været sikker nok i min sag. Måske jeg skulle tage en praktik?

Har I et par forslag, må i meget gerne smide dem i en kommentar! Jeg glæder mig til at se hvad I har af idéer - måske forslag, som jeg ikke engang selv har tænkt på :)

Kærlig hilsen ildsjælen med (en smule...) krudt i røven :D

Fortsat rigtig god aften!

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid svært at rådgive andre om valg af uddannelse, og det gør det heller ikke nemmere at det er over nettet. For at gøre forvirringen endnu større, lever du i et land med over 400 forskellige uddannelser...

Har du været omkring ug.dk ? Ellers kunne du måske starte her: https://www.ug.dk/search/all_elements?f%5B0%5D=field_educational_interest%3A530&f%5B1%5D=search_tabs%3AVidereg%C3%A5ende%20uddannelse&maalgrp=408

Nu skriver du ikke hvor gammel du er, men hvis du er under 25 år, kan du altid henvende dig hos UU-vejledningen i din kommune. De vil helt sikkert også kunne hjælpe dig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)