Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal til for at have en operationel webshop?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej på den anden side, Kan vel lige så godt indrømme med det samme, at jeg er helt ny her inde, så jeg håber du kan hjælpe mig med nedenstående spørgsmål. Jeg går og leger med tankerne om en webshop, men står da ikke til at skulle åbne noget, men er dog interesseret i teknikken – så er der styr på det, den dag det bliver aktuelt. Som jeg opfatter det, skal jeg igennem følgende skridt for at have en funktionsdygtig webshop: 
  1. Bygge selve shoppen op evt. benytte osCommerce eller lignede CMS;
  2. Opret aftale med udbydere af betalingsløsning; og
  3. Tegne indløsningsaftale med PBS.
 Mener du jeg mangler noget? Selv har jeg følgende uddybende spørgsmål:
  • Kan setup’et laves sådan, at man automatisk får besked, hvis betalinger en gennemført, hvis ja, sker dette så via et bogføringssystem?
  • Hvordan får man besked på om en betaling er gennemført uden et bogføringssystem der kommunikerer med PBS? Ser frem til at høre fra dig. 
Med venlig hilsen

N0name

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:15

Det er som regel integreret i de fleste løsninger der findes på markedet.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 08:47

1. Som udgangspunkt skal du jo ind og godkende dine ordre, fordi du først må trække pengene når du sender varen. Men i custom løsninger kan man vel godt udvikle sig frem til noget. Hvis det f.eks. er downloads eller andet der leveres med det samme.

2. Hos MarketIT bruger vi Scannet Webshop og der får vi transaktionsnummeret fra shoppen med på vores kontoudtog fra banken og kan derfor se hvilke ordre der er gået igennem.

Skriv endelig hvis der er andet du vil vide. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25

Hej

Der er utrolig mange ting, som man skal tage højde for før man etablerer en e-handelsløsning. De tekniske del er absolut den nemmeste da der i dag findes systemer der er lige til at tage ned fra hylden hvis det var det man ville. Men det absolute sværeste opgave i forbindelse med e-handel er at få succes med salget og du vil snart opdage at alt alt for mange fokusere på teknikken istedet salget, markedsføring osv..

Men nok om det.

Spørgsmål 1: Det er nødvendigvis ikke det første skridt i processen, men ja, at vælge en selve webshop eller CMS (med betalingsmodul) til at starte med der der en del der har gjort, og en webshop kan fås i mange afskygninger, osCommerce er blot en af den. 

Spørgsmål 2: Betalingsløsning kan også fås mange steder og hos foreksempel Dandomain, DynamicWeb, Scannet osv. mener jeg at du kan vælge mellem deres egen eller en ekstern udbyder som f.eks. DiBS, PBS osv.

Spørgsmål 3: Ja, det kan du hos PBS og en masse andre på markedet.

Spørgsmål 4: "Mener du jeg mangler noget?" ja, der er faktisk skrevet hele bøger om alt det du mangler, hvis du mener at det kun lige skal et par enkelte ting på plads ja så vil jeg nok anbefale dig at læse e-bogen "E-pusher 2.0" den fortæller dig alt hvad du overhovedet bør vide til at komme godt fra start. Det er i virkeligheden en bedste inventering du kan gøre dig, så finder du ud af hvad der skal til og er klædt meget bedre på til at være system, leverandør, betalingssytem osv.

Spørgsmål 5: Ja, det fleste webshop har denne mulighed, og ja hvis du sætter dit økonomisystem op til at det er det der skal styre afsendelsen, ja så er der også mulighed for det.

Spørgsmål 6: F.eks. hos et system som DanDomain, kan man f.eks sætte det op til at du modtager en ordre som du så har mulighed for at godkende, dernæst er det selve kort betaling du kan validere og godkende.

Det var lige hvad jeg havde af svar, hvis ikke lige det giver mening så er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os. Jeg vil dog anbefale dig at købe bogen "E-pusher". 

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 00:48

Mange tak for jeres svar og personlige erfaringer.

Jeg er ude efter et system, der er så automatisk som muligt, da jeg af natur er doven - vil hellere bruge tiden på kundepleje og markedsføring.

Henning Wraae >>
Tak fordi du tager turen hele vejen rundt. Jeg er bevidst om, at det tekniske er det mindste, men vil lige have nogle fakta på bordet, inden jeg går i gang - hvad kan jeg og hvad kan jeg ikke.
Jeg skal ikke mindst have forretnings- og markedsføringsplan på plads, hvilket jeg slet ikke er gået i gang med endnu.
Har et bredt netværk til udenlandske selskaber, der endnu ikke er i Skandinavien, så det vil være oplagt at sælge deres produkter; men selv om det er forskellige produkter og forbruger, skal jeg have lavet forretnings- og markedsføringsplan for det overordnede selskab.

Lyder til at de fleste systemer kræver manuel godkendelse af ordre og transaktion, hvilket vel er meget godt; så er man sikker på at varen virkelig findes på lager og lign.
Ser ud til at jeg må grave lidt rundt i de forskellige løsninger, for at se hvad der passer til mit temperament.

Har snuset til E-pusher som ligner en bog med noget på hjertet, så må nok hellere sætte mig ned med den. Har tidligere læst noget fra en amerikaner som jeg ikke kan huske navnet på, men mere viden skader aldrig.

Endnu engang tak for jeres input, andre skal dog ikke holde sig tilbage – mere er altid velkomment.

Med venlig hilsen
N0name

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 02:17

N0name:
Lyder til at de fleste systemer kræver manuel godkendelse af ordre og transaktion, hvilket vel er meget godt; så er man sikker på at varen virkelig findes på lager og lign.

De webshops jeg leverer kræver ikke manuel godkendelse af ordre - dog skal du ind og "hæve" pengene hos betalingsgatewayen når du har afsendt varen, men man kan også godt lave automatisk capture men man slipper jo ikke uden om at skulle sende varen og opdatere ordrestatus m. evt. track n' trace kode, med mindre det er salg til digital download så kan det hele klares automatisk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:30

Hej Hr. NOname,
Udover at vælge et system til at drive shoppen i, skal du også vælge hosting. Jeg vil anbefale dig, at vælge en kvalitets udbyder der går op i hastighed og oppetider og natuligvis stabilitet på database og mailserverne. Se f. eks mine priser her: http://webname.dk/?pageid=9&title=Webhotelpriser Wink

Betalingsgateway: Der kender jeg mange som har gode erfaringer med Freepay.dk og Fribetaling.dk 

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 22:51

Webname >> Tak for orienteringen som hermed er noteret.

Er det korrekt at den almindelige måde for gennemførelse af transaktionen af tjenesten/varen på, er ved at godkende handlen i admin delen af webshoppen, dernæst gennemfører jeg betalingen via PBS, for så at opdatere bogføringsprogrammet via CSV-filer eller lign.

Findes der virkeligen ikke et system/løsning, hvor et knap tryk er nok?

Med venlig hilsen
N0name

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)