Hej dette er godt nok ikke noget videre projekt men mere en interesse og sådan kun for mig selv og evt venner
men nogle af jer her inde fra ejer jo jeres egne webhoteller hvor meget køre de internet linjer på for at det er acceptabelt?
Beklager hvis det kíkke ligger det rigtige sted
Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.
Hvis du tænker på at sætte en server op derhjemme, så er det helt hen i vejret ;)
Jeg ved ikke hvordan ActiveWebs gør, men for den ekstra prisstigning i dine eludgifter ved at hoste selv, kunne den i stedet blive hosted ved førnævnte. 200 kroner for hosting plus 100 kroner for 10GB traffik - så er du kørende på en proffesionel linje. Det er 50-100 kroner per mand hvisI bliver 3-6 mand om det.
Disclaimer: Aner faktisk ikke hvad en server sluger i støm. Ved bare at min playstation sluger 2.800 om året - hvis jeg ikke røre den. Så selvom strøm måske kun er 500 kroner, er det stadig en post, som det er værd at modregne.
Nu var det egentligt ikke fordi det ar noget jeg ville gøre har et allerede et abbonement hos et webhotel Nej dette var i ren interesse og fordi jeg godt kan lide at "lege" med alt muligt inde for IT så det var mere lidt hygge hvordan det fungere hvad kræver det kan man programmere det selv i php eller kræver det noget helt vildt kan man gøre noget smartere hvad ville være bedst windows eller linux simpelthen bare for at lære noget mere :D elsker at lære ting jeg interessere mig for
og så var min tanke bare på hvad for en internetlinjie det krævede og så ville jeg måske hvis jeg kunne finde ud af at lave det og programmere det sætte en for sjov server op til sjov og balade for mig selv og venner absolut ikke noget der skulle bruges til noget seriøst og den skulle kun være tændt engang imellem ligesom min ftp server kun er tændt engang imellem :D
Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.
Du kan begynde at lave seriøs hosting fra 10mbit og op efter, men det er for det første nødt til at være fiber og for det andet skal det være 10mbit både op og ned, og du skal kunne garantere dine brugere at du opgraderer ved for høj belastning.
Personligt ville jeg dog aldrig bruge et firma som havde deres primære hosting på en 10mbit linie, men det kan skam godt lade sig gøre og det kan godt lade sig gøre at lave hurtige sidevisninger o.l. du får først problemer ved store film, billeder o.l. :=)
Men hvis du bare vil lege med det og lære at sætte et webhotel op så lej dig en server eller en virtuel server ude i byen. En dedikeret server kan du f.eks. leje billigt af Sune fra Activewebs som før nævnt, det kan du også af mig men vi er dyere end ham og til dit behov kan jeg ikke argumentere for at du skal handle hos os istedet :)
Hej dette er godt nok ikke noget videre projekt men mere en interesse og sådan kun for mig selv og evt venner
men nogle af jer her inde fra ejer jo jeres egne webhoteller hvor meget køre de internet linjer på for at det er acceptabelt?
Beklager hvis det kíkke ligger det rigtige sted
Hej,
Hvis du vælger en virtual (fx VPS) og du berhersker Tysk kan jeg anbefale hosteurope.de. Billige og stabile. Hver vps har omkring 20-40 mbit hver vej. ;) Trafikken er ligeledes meget billigere end i Danmark. Du kan starte fra 70-80 kr. pr. måned. (http://www.hosteurope.de/produkte/Virtual-Server-Linux) Og til almindelig webhosting køre Tyske datacentre næsten ligeså hurtigt som hvis det lå i Danmark.
Jeg har gjort det samme - bare for at have et webhotel at "lege" på - jeg bruger det faktisk som testsystem til vores webshop.
Jeg har en "almindelig" 4mbit/512 adsl - og det er ikke superhurtigt, men da det er et "lege" sted er det helt ok - med en-to-tre brugere ad gangen.
Hvis du vil bruge PHP / mySql kan jeg anbefale dig at finde en ældre computer og installerer SME Server - det er en komplet server linux server løsning med det hele du skal bruge - og web interface til administration - det er absolut det letteste hvis du ikke er linux haj - og så er det fuldstændig gratis.
Du skal også være opmærksom på, at det er smartest at bestille en fast IP adresse ved din internetudbyder - ved TDC koster det vist 10 kr. ekstra - så kan du bruge gratisdns.dk (også gratis) til at få dit domæne hen på din egen server.
Men fornuftigt... det er jeg ikke sikker på - jeg bruger det kun til leg og test - selve "produktionen", altså vores webshop er hostet ved Scannet - så gør det ikke noget hvis der går en sikring herhjemme eller jeg kommer til at slukke for serveren.
Nu var det egentligt ikke fordi det ar noget jeg ville gøre har et allerede et abbonement hos et webhotel Nej dette var i ren interesse og fordi jeg godt kan lide at "lege" med alt muligt inde for IT så det var mere lidt hygge hvordan det fungere hvad kræver det kan man programmere det selv i php eller kræver det noget helt vildt kan man gøre noget smartere hvad ville være bedst windows eller linux simpelthen bare for at lære noget mere :D elsker at lære ting jeg interessere mig for
og så var min tanke bare på hvad for en internetlinjie det krævede og så ville jeg måske hvis jeg kunne finde ud af at lave det og programmere det sætte en for sjov server op til sjov og balade for mig selv og venner absolut ikke noget der skulle bruges til noget seriøst og den skulle kun være tændt engang imellem ligesom min ftp server kun er tændt engang imellem :D
Hvis du bare vil lege og lære hvordan tingene fungerer, og det ikke er noget du skal have kørende 24/7, så burde en hvilken som helst almindelig computer og ADSL linje være fint. Så mit bud vil være at du lige så godt kan teste på den maskine du har din FTP server kørende på, frem for at bruge penge på at leje en server ude i byen.
Så snart du begynder at skulle bruge det til noget seriøst, vil jeg dog anbefale dig at flytte det væk hjemmefra.
mcsolutions:
Men hvis du bare vil lege med det og lære at sætte et webhotel op så lej dig en server eller en virtuel server ude i byen. En dedikeret server kan du f.eks. leje billigt af Sune fra Activewebs som før nævnt, det kan du også af mig men vi er dyere end ham og til dit behov kan jeg ikke argumentere for at du skal handle hos os istedet :)
Nu får du det jo næsten til at lyde som om at vi er en dårligere løsning ved et mere seriøst behov, lad os lige så fast at det ikke er tilfældet :)