Jeg går med tankerne om at starte et formidlingsfirma som formidler kontakt mellem udenlandske tandlæger og danskere, problemet er bare at der findes mange som gør det, så hvis der er nogen som har en god ide til hvordan man skal skille sig ud fra konkurrenterne ville jeg blive glad hvis i ville dele det med mig
Hilsen Kira.
|
Uha Kira....det er ikke en nem én....
Først og fremmest....kan du noget som ingen andre kan? Har du specielle kontakter? Andet som du kan bruge af kompetencer, midler m.m. der kunne styrke din position? Ikke fordi du i første omgang skal bruge det til noget, men så har du det afklaret..
Herefter er det du spørger efter jo faktisk en strategi...eller forretningsgrundlag....mission om man vil...
Og der er RIGTIG mange tilgange til at udvikle denne....den kan både komme fra nogle specielle styrker som dit firma kan besidde og det kan komme af muligheder i markedet som ingen andre lige har set....det kræver dog en forståelse af både dig og markedet som du virkelig har brug for.
HVIS du har en baggrund for at etablere dette firma tror jeg du sagtens kan finde masser af skæve muligheder for at skabe en "skarp profil", som kunderne ville kunne huske dit firma for.....HUSK på at hvis du bare minder om de andre vil kunderne altid have "mere for mindre" og så bliver forretningen mindre og mindre lukrativ....
Nåja, men jeg ved intet om dette marked så mit indlæg bør blot ses som inspiration til hvad jeg mener du kan kaste dig ud i....
Mvh. Tobias
Ps...jeg er sikker på at du kunne få rigtig meget gavn af at læse "Blue Ocean Strategy" af Maubourgne og Kim. Du ville kunne blive inspireret over den meget ligetil og pragmatiske fremgangsmåde de benytter....men det kræver et benarbejde at benytte deres værktøjer...men mon ikke det er værd for at finde et godt og sundt grundlag for din virksomhed. Held og lykke.