Hvis jeg gør brug af programmet "Good Keywords" så har man mulighed for at sammenligne "site and link popularity". Min konkurrent (e-slips.dk) har følgende stats:
Alexa Rank: -
Alexa Links: 3
Online Since: -
Google links: 22
MSN links: 57
Altavista links: 141
Til sammenligning har jeg (www.wubi.dk):
Alexa Rank: 1995452
Alexa Links: -
Online Since: -
Google links: 874
MSN links: 787
Altavista links: 129000
Hvordan kan det så være at han stadig ligger væsentligt højere på et søgeord som "slips"?
Jeg forstår det ikke |
Hvorfor ligger min konkurrent højere på Google?
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
|
Ja, det virker godt nok mystisk Men du benytter dig af nogle scripts, som han ikke gør. Dvs. Når google læser e-slips'' kildekoden springer den lige ind til kødet/head (title, meta, mm.), mens din viser alt dette inden den når til head:
-----------------------------------------------------
<script language="JavaScript"> <!-- var lang = ''dk''; var vat = true; var b2b = false; var affil = false; var path = ''/default.asp''; var amount = 0; function Submit(){ <style>
<!-- #shopmenu { padding-left: 10px; } #shopcontent { padding-left: 12px; } //--> </style> ----------------------------------------------------- Du skal desuden benytte dig noget mere af alternative tekster til billederne derinde. H-formatteringer mangler og muligvis en lidt længere og forklarende titel, så det ikke ligner et søgeord. Og hvorfor kan jeg ikke finde nogen sitemap?
Ved ikke hvad det ellers skulle være, lige på stående fod... Men håber dette skulle være nok. Du ahr trods alt haft dit domænenavn i 5 år og 69 dage mod hans 3 år og 102 dage |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Det med scripts kan jeg desværre ikke gøre så meget ved, da det er en standardshop
Netop det gør sig også gældende for billederne, som bliver navngivet af systemet.
Kunne det være en løsning af anskaffe sig et nyt og mere sigende domæne, som man optimerer på fornuftig vis og som laver redirect til www.wubi.dk ? Det ville naturligvis ikke bringe wubi.dk længere op i listen, men det kunne måske generere nogle flere relevante besøgende?
Eller er den slags "fy fy"? |
Fy fy dækker ikke bare over det, Wubi!!! Det er en slemmer en at komme ud i, og desuden har domænenavnet ikke SÅ meget at skulle have sagt.
Men tror det ville hjælpe en del hvis du ændrede siderne til at have hver deres unikke titel, som adskiller dem fra hinanden.
Alternativt skal du ud i (ved godt det er træls) at skifte webshop, så du KAN få adgang til H-formater, alternative tekster, mm. |
/Marcel Fuursted
Skift af webshop er bare (synes jeg) så besværligt. Ikke alene skal man finde det bedre alternativ mht.:
- SEO optimeringsmuligheder
- Layout
- Generel funktionalitet
- Pris og service
men samtidig er der også hele besværet med at få den nye oprettet.
Hvad kunne en alternativ løsning være hvis man vil længere op på Google?
Vil det kunne give noget ekstra at få smidt en masse relevant content på siden, samt arbejde målrettet på en linkstrategi... eller er løbet kørt pga. sidens opbygning? |
Hvis din nye leverandør ikke kan alve en glidende overgang for dig, uden at der mærkes noget på webshoppen, er det ikke en ordentlig leverandør Men tilgengæld vil jeg så også sige, at løbet bestemt ikke er kørt
Sidens opbygning er selvfølgelig negativ i forhold til konkurrenten, men vil sige, at du har alt mulig grund til at komme højere op, hvis bare du bliver ved med at knokle for det... Og relevant content er klart positiv... Men holder stadig ved, at Webshoppen godt kunne have lidt flere features, så du har mere kontrol over den. |
/Marcel Fuursted
Hej Som skrevet i forrige indlæg "content is king"
Prøv også at tænke som dine kunder, hvad søger dine kunder på, hvor kommer dine kunder fra ?
Google har et gratis værktøj: Google analystic som faktisk giver dig en masse viden. En ting som er vigtig er søgeord, prøv at arbejde med dem, Google analystic kan også hjælpe dig der.
Få flere links til din shop.Google kikker også på om du linker ud af shoppen.
God arbejdslyst |
Med venlig hilsen
Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk
Hej, Den slags er ikke fy fy.
Jeg vil forslå du får lavet en sidder er hedder slips.asp mode_slips.asp osv under dit domæne. På disse sider skriver du lidt om slips. Det kunne også være søgeord som beklaedning.asp eller andet. Jeg har selv lavet et ganske smart system til denne slags jeg godt kan sætte dig lidt ind i hvis du har lyst.
Det har blandt andet hjulpet www.jonsen.dk meget - f.eks. har jeg der side www.jonsen.dk/herreure.asp - prøv at søge efter herreure på google...
Med venlig hilsen
Kristian Sørensen |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab