Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til opstarten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg vil gerne åbne en take-away restaurant. I den forbindelse skal jeg bruge nogle finanser til lokaleleje, køkken, design osv. Alt det har forbindelse til startbudgettet.

I den forbindelse har jeg selv 250.000,- jeg kan smide i projektet. Kan jeg i denne forbindelse forvente at kunne låne penge i banken til resten? Med et godt budget og forretningskoncept med til samtalen.

Målet ville være 750.000,men hvad er egentlig muligt?

Har hørt at de kun vil låne til drift?

Mvh.

Kenni

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

250.000 egne kroner er slet ikke ring men - det generelle svar er, at banker ikke er vilde med at låne ½ mio ud til takeaway restaurant som er high risk område med mindre du på en eller anden måde har et hus at sætte i pant, selv kan stille personlig kaution med en rimelig sikkerhed eller - og det er blevet sjældent, kommer med familie eller kendt kunde i banken der vil kautionere - eller pengene sættes i aktiver som rent faktisk kan sælges og indbringe mindst den ½ mio i et år eller to under opstarten (nok tvivlsomt her)

Ellers tror jeg du skal søge makkere/partnere, evt investorer, og der skal du nok gerne have en fortid der viser du kan banke sådan en forretning op. Jeg vil ikke tage modet fra dig, men du spørger hvad du skal forvente i banken, og der skal du forvente at det er vanskeligt at låne ½ mio på det glatte ansigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)