Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told Import registrering + sikkerhedsstilling

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står og skal til at registrere mig til ovennævnte.

Vil derfor høre om der er en der kender til reglerne, eller måske har været igennem møllen selv?


1. Hvordan fungere sikkerheds stilling helt principielt? (Har læst skats vejledning, som er yderst forvirrende)
2. Kan alle blive registreret? (Jeg har lige ansøgt)
3. Ville der være et alternativ? Denne gang betalte jeg via girokort, men kunne jeg i princippet bare forudbetale, så min pakke ikke bliver tilbageholdt? Så der i princippet er afregnet told?

Jeg har tilmeldt mig nogle web seminarer, for lige at friske reglerne op. Dette er dog lidt mere akut.


På forhånd mange tak

Mvh Roland Nielsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal da bare vælge SKATs sikkerhedstlllelsesordning. Det er en let og ret billig løsning at bruge, frem for at du skal at stille sikkerhed i form af kontanter eller værdipapirer. 

Med sikkershedsstillelseordningen du vil blive opkrævet 3,5 promille af toldbeløbet.

2) ja alle som importør registreres.

3) Et alternativ til hvad? var du overhoved inportør          registreret da du modtog din sidste pakke? 

Ravn

Tilmeldt 27. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Du er en aktiv mand herinde :-)

3. Mulighed for at kunne afregne told med det samme, så jeg ikke får en opkrævning 1 gang om måneden. Jeg er importør registreret.



Fra og med idag blev jeg også godkendt til sikkerhedsstillelseordningen,  men det kunne jo være der fandtes et alternativ.


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg har læst den vejledning.

1. Kan du beskrive for mig hvordan processen foregår, nu hvor jeg er tilmeldt ordningen?

Skal jeg indbetale nogle penge på en konto på forhånd? Stille sikkerhed? Eller bare betale 3.5% mere når jeg modtager opkrævelsen?


2. Ville det være muligt at indbetale et givent beløb, lad os bare sige 5000 kr. Hvorefter de selv ordner resten? så min fortoldning i princippet er betalt?

Mange tak :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Du skal betale 3,5 promille af toldbeløbet og ikke 3,5 % som du skriver. beløbet afregnes med den månedlige toldafregning.

2)  Hvorfor i alverden vil du indbetale et beløb på forhånd?  Told afregnes månedlig hvor du får en opgørelse fra SKAT.

Tilmeldt 27. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest vil jeg gerne understrege, jeg kun undersøger mulighederne. 

2) Fordi så skal jeg ikke betale en måned efter, så ved jeg hvad udgifterne er med det samme.

Dvs: 100 kr i told = 3.5 kr i gebyr

Troede det var af det fulde købsbeløb.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

2) udgifterne kan du jo regne dig frem tid på forhånd, så forstår ikke hvad problemet er?  I øvrigt vil du fra steditøren modtage indfortoldningens papirerne, hvor told beløbet vil fremgå.

RolandN:
Dvs: 100 kr i told = 3.5 kr i gebyr? 

Troede det var af det fulde købsbeløb.

Du har åbenbart ikke læst hvad jeg har skrevet tidligere?  " Du skal betale 3,5 promille af toldbeløbet og ikke 3,5 % som du skriver. beløbet afregnes med den månedlige toldafregning"

3,5 promille af 100 DKK er altså kun 0,35 DKK

Tilmeldt 27. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Ravn

Jo jeg troede promille var ligmed procent, men det er så tusindedele.


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

RolandN:
Jo jeg troede promille var ligmed procent

Undskyld men så skal du da vist have dine skolepenge tilbage ;-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)