Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig konkurs

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Min far på 68 år er gået personlig konkurs pga gyldig moms. Han har været syg og ikke håndteret henvendelser fra skat eller bedt om hjælp, nu er løbet kørt. Det kunne have været undgået sådan gik det ikke. Jeg er nu bekymret for mine delvis gamle forældre, de mister nu alt. Vil man ved konkurs også begynde at sælge fra indvendigt inventar som møbler og lamper osv, hvad er deres rettigheder i forhold til noget at bo i. Hvad med deres pension osv....det er så forfærdelig når det kunne være undgået

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok stikke mine forældre lidt penge til 1 time med en advokat. Dels fordi de der kan få meget mere klarhed og ro - dels fordi de givet også kan få gode råd til turen gennem skifteretten

Kurator kommer til at råde over hele din fars bo (ikke din mors) og tager naturligvis bil båd, fyre antikviteter og malerier og værdipapirer med i betragtning, mens porcelænet sengen - alm møbler, lamper, komfur osv og alm TV generelt ikke røres. Mig bekendt røres hus normalt ikke, hvis dine forældre begge ejer det for hvordan sælger man lige et halvt hus hvis den anden halvpart ikke vil sælge, men også det kan juristen bedre forklare.

Man er ikke gældsfri efter konkursen, det forudsætter at man i så fald kan få gældssanering - igen noget juristen lige kort kan komme ind på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, fik oplyst at en advokat ikke kunne oplyse om ret meget i sådanne sager, men det vil jeg klart prøve. Desværre står kun min far som ejer på samtlige huse og sommerhuse. Så huset ryger også....troede min mor også hæfter med hendes aktiver, når de er gift ? Kan hun eje noget efterfølgende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

nej mor hæfter ikke med sine aktiver det gør kun den der er personlig konkurs. Med hensyn til huse, i alle fald det du bebor må du dykke nærmere ned og det er ikke korrekt at en advokat ikke ved et møde kan gennemgå aktiverne og komme med gode råd til skifteretten, specielt når der, som du skriver, er tale om samtlige huse og sommerhuse - ER der overhovedet en ren konkurssituation i forhold til værdierne
Går til en advokat om ikke andet så kan DU jo starte i den gratis retshjælp som du kan google for din kommune

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)