Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Neways til Danmark?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fik en forespørgsel omkring det amerikanske selskab, Neways, som angiveligt har planer om ekspansion i Danmark.
Ganske vidst er spørgsmålet ikke stillet direkte i en tråd på Amino, men synes mit svar/min vurdering er interessant her i MLM / Network Marketing forummet under Amino.
 
Mit svar:

Neways er slet ikke interessant i dansk Network Marketing sammenhæng; hvis Neways havde planer om at åbne i Danmark, så havde de gjort det for længe siden - That´s a fact! Neways har en del år på bagen - og jeg tror faktisk jeg kan garantere, at de ikke åbner i Danmark. Du kan sagtens arbejde med et selskab i Danmark, som endnu ikke er her, men gør det KUN, hvis de har lagt en plan for åbning af Danmark, så du har noget at se frem til. Det skal faktisk være en garanti på at de åbner. Den garanti tror jeg næppe Neways vil eller kan give dig,

Neways produkter kan du godt sælge i Danmark allerede - men kun til personligt forbrug, d.v.s. at en kunde faktisk skal være registreret forhandler, hvis reglerne skal følges helt efter bogen --- de, altså reglerne, kan selvfølgelig altid bøjes lidt, og det skal der være plads til i en opstarts- eller pre-launch fase --- men ingenlunde holdbart på sigt. Det gælder iøvrigt ikke kun Neways, men alle selskaber. A few comes to mind ;-)

På sigt er det total uholdbart at have med produkter at gøre, som kun må sælges til eget forbrug.

Har amerikanske venner, som har haft store forretninger i Neways, men som har søgt nye baner - og istedet slår deres folder og talenter i andre selskaber. Det kan være udtryk for to ting: Et ønske om forandring eller en erkendelse af udviklingen går for langsomt.

På deres website, www.neways.com læser jeg deres historie; den begyndte i 80´erne - men først i 1992 begynder de for alvor at tænke udenfor USA.
 
De er idag i 12 lande; det giver mig et signal om at de ikke er dynamiske - og reelt har de sandsynligvis ikke en "rigtig" plan for ekspansion. 12 lande efter ihvertfald 12 år (1994 hvor Rusland åbnede) er slet ikke ekspansion eller udvikling! (Uden iøvrigt at sammenligne: Mit eget selskab var åbnet officielt i 40 lande - og havde derudover logistik på plads (som fungere) og aktivitet i yderligere 30 lande - allerede under 7 år efter start).
 
Som erfaren networker må jeg melde rent ud: Neways er slet ikke interessant; for "gammelt", alt for mange "me too" produkter (altså produkter som allerede er på markedet i andre Network Marketing selskab). Selskabet har ej heller et backbone produkt; et produkt der på alle mulige måder er synonym med Neways.
 
Et andet væsentlig punkt at kigge på er deres kompensationsplan - det fremgår ikke helt så tydeligt på deres website hvordan planen er sat op, men jeg læser det som om at den er et mix, med bl.a. en binærplan "bygget ind"
 
Sådan skriver de på websiten:
"Neways' Hybrid Compensation Plan is the most lucrative in the industry. Distributors receive commissions through two Profit Centers called the Multiplex Profit Center and the Affinity Profit Center. The Multiplex Profit Center pays out commissions quickly, as soon as you have recruited your first Distributor who purchases product. Affinity will provide the potentially huge income you're looking for once you've built up your organization".
 
Det er ren bla-bla-bla ;-)
Men det tyder mest alt på noget binær eller matrix-agtigt: And thats a no go ;-)
(Min US forbindelse med fortid Neways var ikke at træffe i skrivende stund, men undersøger nærmere om kompensations-plane

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)