Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er CVR registret og tilknyttede services lovlige jf. GDPR?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tænkte på om CVR registret var lovligt nu hvor GDPR er trådt i kraft. Jeg ved at DK-HOSTMASTER har lidt problemer i forhold til deres who is database.

Jeg ved det er dansk lov, men GDPR er jo på Europæisk plan.

Herudover findes der en masse service online som frit bruger CVR data via api - er disse services nu blevet ulovlige?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

CVR er jo slet ikke omfattet af PERSONdata - heller ikke oplysninger om ejere osv som jo så i øvrigt også er lovpligtige og der skal ikke indhentes tilladelse yderligere i den forbindelse

Jeg kan ikke se det skulle påvirke de som har API der trækker på CVR men ved ikke om CVR ændrer noget

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Som du nævner opbevare de jo navne og adresser på private, så kunne godt være der var noget der?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

GDPR er en regulering som tillader mere specifikke lovgivninger at "overskrive" dele af loven, tager vi bogføringsloven som er forskellig fra land til land, i danmark kan kravet være 5 år, i holland kan det være 7 eller 10 år - den lokale lov tager derved større effekt end GDPR gør.

Det samme gælder DK-Hostmaster og CVR registeret.

DK-Hostmaster har ikke "problemer" med whois, fordi der er en lov i danmark om at whois informationer skal være offentlige undtaget hvis en person har navne eller adresse beskyttelse - derved kan whois informationer forsat forblive offentlige i danmark fordi der er en lov der siger de skal være det.

CVR-registeret og de data som findes der er omfattet af selskabsloven, hvilket også definere at disse data skal være tilgængelige offentligt - derved er CVR registeret (og de fleste services der bygger ovenpå det data) fuldt lovlige at disse data er "offentlige".

Media:

Herudover findes der en masse service online som frit bruger CVR data via api - er disse services nu blevet ulovlige?

Nej, de er stadig lovlige :-)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)