Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af salg fra England med engelsk moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Regnskab og bogføring er ikke min stærke side, så jeg håber i kan hjælpe.

Jeg sælger på amazon.co.uk og opbevarer mine vare i England, så jeg skal betale engelsk VAT på mine salg.

Hver 14. dag får jeg en samlet bankoverførsel fra amazon for alle mine salg.

Hvordan bogfører jeg dette?

Hvilken konto skal det bogføres på, og kan jeg gøre det i Dinero, eller skal jeg finde et andet regnskabsprogram?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46431
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må jo være engelsk momsregistret siden du lægger UK VAT på dine varer - eller er det ydelser, hvor du er registreret via onestopshop moms i Danmark for alle EU lande
Dinero - og de fleste programmer er bygget til dansk moms men kan som godt opsættes til andre landes også hvis man finder en der lige vil tage sig af det

Salget bogføres salg for salg mod den konto pengene står på uanset det er UK konto- paypal eller andet og når det så overføres hver 14 dag til bank- bogføres det som EN overførsel - samme  i alle regnskabsprogrammer
Jeg tror du skal købe dig bogholder assistance uanset programvalg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.
Helt nyt spørgsmål: Jeg er i gang med at starte noget op med en kammerat. Vi ønsker at sælge på det britiske marked, og har indtil videre oprettet VAT-numre. Dog hører jeg fra andre at det er nemmere og mere effektivt at oprette et CVR-nummer til at kunne betale for moms til det britiske. Hører også at man ikke behøver at betale for Britisk moms. Har ikke kunne finde nogle af dine bøger, til hurtigt hjælp, så spørger her og håber på svar.
Vil utroligt godt vide, hvad der er mest effektivt og nemmest og finde ud af om det er Britisk moms vi skal betale eller ej?
Vh Oliver Varst
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Varst:
Jeg er i gang med at starte noget op med en kammerat. Vi ønsker at sælge på det britiske marked, og har indtil videre oprettet VAT-numre. Dog hører jeg fra andre at det er nemmere og mere effektivt at oprette et CVR-nummer til at kunne betale for moms til det britiske.

Lidt mærkeligt at starte med salg i UK, men det forstående brixit - har I taget det med i jeres overvejelser?  Hvilken regler der kommer til at gælde efter et brixit afhænger af flere ting, med værste tilfælde vil i også komme til at betale told og eller moms.

Men uanset hvad så er det umuligt at svare på dit spørgsmål, uden at kende mere til hvordan du / vil sælge til UK, skal i f.eks have varelager i UK, hvem er jeres kunder ... osv.

I gør kloges i at vente til efter et brixit, for så vil det være klar hvilke regler der kommer til at gælde fremover.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46431
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk CVR - fakturere med dansk moms til private i UK - og trække dansk moms fra udgifter hvor dansk momsfremgår fra danske momsregistrerede leverandører- langt nemmest med mindre i omsætningsmæssigt kommer på på grænse for UK moms (husker ikke helt måske 300.000 kr)

Stifte UK moms reg - ikke mit speciale - hvor meget nemmere det skulle være og om kunder ser forskel hvis det er private tvivler jeg på - så stor forskel er der ikke i momssatsen og det giver jo jer meget mere arbejde mm 0g som Ravn skriver- Brexit hvad så?
Er det ikke nemmest at holde sig til DK moms, se hvordan fuglen flyver og så afgøre om I vil være med engelsk momsregistrering hvis den flyver højt?

Nærmere kan jeg ikke komme det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)