Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal kvittering som faktura - går den eller går den ikke?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Da jeg handler på Ebay (leverandør) og sælger i DK, kan jeg så bruge min Paypal kvittering som faktura?

Jeg er helt ny-startet så er ved at sætte mig ind i tingene, men går ud fra, at jeg skal have købs faktura på alt hvad jeg sælger? 

Ebay sælgere er ofte privat eller ikke oprettede virksomheder, de giver desværre ikke rigtig muligheden for faktura.

Hmm.. What to do? Vil gerne gøre det rigtig fra start.

Der er ikke tale om fysiske produkter.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke kan få en faktura, så må du dokumentere så godt du kan. Her ville jeg som minimum tage print screen af Ebay siden med det du køber og så kombinere med PayPal kvittering. Så har du jo i alle fald noget om sælger + varen og prisen

Ingen momsfradrag i så fald svarende til køb fra private og ingen køb fra ebay sælgere uden for EU uden at være importregistreret når du er handlende selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En ebay kvittering er på INGEN måde en erstatning for en faktura, det er en kvittering på en pengeoverførsel, og har INTET med salg af varer, eller ydelser at gøre.

Uanset om du sælger varer eller ydelser, timer eller noget som helst andet, skal du som sælger / leverandør udstede en faktura (eller en kassebon - den har samme gyldighed) Du skal lave en faktura unset om din kunde vil have en eller ej - alt andet er jo sort handel.

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ingen momsfradrag i så fald svarende til køb fra private og ingen køb fra ebay sælgere uden for EU uden at være importregistreret når du er handlende selv

Hej John

Tak for svar

Jeg er netop fået et CVR og blevet import registeret. Den del ser ud til at være på plads.


Cookie - John Hannover:
Hvis du ikke kan få en faktura, så må du dokumentere så godt du kan. Her ville jeg som minimum tage print screen af Ebay siden med det du køber og så kombinere med PayPal kvittering. Så har du jo i alle fald noget om sælger + varen og prisen


Så hvis jeg tager et skærmbillede fra ebay og skærmbillede fra paypal, så skulle det være i orden? Ser jo gerne at tingene skulle være på plads, hvis skat skulle komme og banke på og jeg herfor skulle vise alle mine billag.

Men jeg kan vel ikke gøre det på andre måder end overstående?

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Meyer:
En ebay kvittering er på INGEN måde en erstatning for en faktura, det er en kvittering på en pengeoverførsel, og har INTET med salg af varer, eller ydelser at gøre.


Hej Hans

Jeg sælger det ikke på ebay men derimod køber mit varelager der. Hvordan kan det være ulovligt? Er det ikke bare, at finde den rigtige bogførings måde?


Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læste det, så skriver du at du handler på ebay - du skriver også at du er leverandør og at du sælger dine vare eller ydelser i DK.
Dermed skal du naturligvis også skrive en faktura når du SÆLGER en vare eller en ydelse, og som jeg skkriver, uanset om køberen vil have en faktura eller ej.

Er det derimod varer eller ydelser som du KØBER - uanset om der er i DK eller udlandet, så bør du naturligvis også få en faktura fra sælgeren !
Kan du ikke få det, så må du sikre dig bedst muligt og have et print fra ebay med hvad du har bestilt, med sælgeren angivet og sættte det sammen med din PayPal kvittering.
Håber det kaster lidt mere lys over hvad jeg skrev :-)

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans.

Det kaster bestemt lidt mere lys over sagen, da det jeg mente at ebay var min leverandør.

Det er bare super og tak for hjælpen. Så skal jeg bare lige lære at bogføre det og tilsætte import moms. Skal nok blive "sjovt".

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)