Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Musikfiler og DRM

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg nogle musikfiler som jeg har købt bl.a. på thevoice.dk og hos tdc. Det er jo mægtig fint, bortset fra en masse problemer med drm. Hver gang de skal afspilles, så prøver de åbenbart at hente drm oplysninger på nettet. Det er jo fint nok, det er vel for at beskytte filerne. Men nu er det ikke altid jeg er online, så det er heller ikke altid jeg kan afspille lortet. Det er faneme for dårligt at jeg ikke kan lytte til musik uden at være online. Hvad kan jeg gøre??

Umiddelbart tænkte jeg at jeg måske kunne åbne filen i Audacity og gemme den på ny. Men da det er en wma fil, så får jeg at vide at jeg først skal konvertere filen til en WAV eller AIFF fil. Og hvilke program skal jeg så bruge til at gøre det??

Eller er der en smartere måde at omgå drm? 

Jeg har ikke noget imod at betale 8-10 kr. for et musiknummer. Det er helt fair - kunstneren og forhandleren skal jo også tjene lidt på det. Men det sætter mit pis i kog når de sætter sådan nogle restriktioner på et produkt jeg har købt og betalt for. Det opfordrer sgu da til piratkopiering!

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

Hilsen Morten 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes - Virtual Tours:

Eller er der en smartere måde at omgå drm?

Jeg vil mene at du med god samvittighed kan downloade de ulovlige udgaver af de forskellige numre.

Kunstnerne og andre har jo fået deres.

Men det er da sørgeligt at man forsøger at sælge at uanvendeligt produkt i håb om at mindske kopiering, når det jo netop, i den grad, opfordre til flere ulovligheder... Hvis man gerne vil have folk køber så skal man under alle omstændigheder leverer et produkt som er lige så godt som det ulovlige alternativ.

/Peder 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)