Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR - IP adresser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sidder her og koger over det nye GDPR

Så i dag, at man ikke længder må logge IP adresser... fair nok eller noget

Så skal sætte en kode ind i analytics - et eller andet. Koden kan jeg finde frem til, men hvor og hvordan er ikke beskrevet. Jeg er ikke uddannet til kode. Andre der har fundet udad hvordan man gør det?

En anden mulighed skulle være Google Tag Manager - men hvad er det og hvad gør det? Gider ikke flere Google kontoer end nødvendigt. Kan man blot oprette sig til deres Tag manager og fanger den selv min analytics?? og så kan man løse det der igennem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sætte dette tag ind i din Analytics kode, så filtrerer den de sidste 3 cifre af IP-adressen væk, nok til at du lige kan få location med, dvs. du kan stadig nogenlunde se hvilken by dine besøgende kommer fra. Så overholder du GDRP på IP-adresser, idet du ikke gemmer IP-adresser mere i Analytics, så behøver du vist ikke consent, mener jeg.

ga('set', 'anonymizeIp', true);


Du sætter koden ind samme sted hvor du har : ga('create', 'UA-XXXXXXX', 'www.ditsite.dk');, altså lige efter den kode.
Der står mere om det her: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/ip-anonymization


G