Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR - IP adresser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sidder her og koger over det nye GDPR

Så i dag, at man ikke længder må logge IP adresser... fair nok eller noget

Så skal sætte en kode ind i analytics - et eller andet. Koden kan jeg finde frem til, men hvor og hvordan er ikke beskrevet. Jeg er ikke uddannet til kode. Andre der har fundet udad hvordan man gør det?

En anden mulighed skulle være Google Tag Manager - men hvad er det og hvad gør det? Gider ikke flere Google kontoer end nødvendigt. Kan man blot oprette sig til deres Tag manager og fanger den selv min analytics?? og så kan man løse det der igennem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sætte dette tag ind i din Analytics kode, så filtrerer den de sidste 3 cifre af IP-adressen væk, nok til at du lige kan få location med, dvs. du kan stadig nogenlunde se hvilken by dine besøgende kommer fra. Så overholder du GDRP på IP-adresser, idet du ikke gemmer IP-adresser mere i Analytics, så behøver du vist ikke consent, mener jeg.

ga('set', 'anonymizeIp', true);


Du sætter koden ind samme sted hvor du har : ga('create', 'UA-XXXXXXX', 'www.ditsite.dk');, altså lige efter den kode.
Der står mere om det her: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/ip-anonymization


G
oogle Tag Manager er et produkt Google har udviklet, hvor der kun skal sættes én kode ind på websitet, én gang af en webtekniker. Herefter kan enten ecommercemanager eller SEO-konsulenten selv oprette både filtre, forskellige regler og også IP-anonynimisering. Google Tag Manager er lavet for ikke at SEO-konsulenten skal have en webtekniker på hver eneste gang de skal ændre i Analyticskoden, men at de istedet kan klare det fra et UI.

Hvis du skal bruge GTM til at lave IP-anonymisering, taler de om hvordan man gør her:
https://productforums.google.com/forum/#!topic/tag-manager/eWBPS0_L8XU

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, takker for det præcise svar :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)