Kære Aminoer, For et stykke tid siden købte jeg domænet forbedring.dk med den hensigt at skabe forretning (ikke defineret), hvor hele afkastet ubeskåret skulle gå til forbedring af børns vilkår. Men - desværre har den idé ligget så længe i støbeskeen, at den efterhånden har fået bundfald...og trukket skind. Og "børns vilkår" er egentligt et ret bredt mål at sigte efter. Men i december sidste år blev jeg igen ramt af de mange historier om "jule-løse børn" - altså børn i familier, hvor økonomien var så stram, at julen var sparet bort. Når jeg samtidig kiggede på mine egne børn og så, hvor meget de nød julen, så var det et eller andet sted ekstra slemt at forestille sig små børn i samme alder, som af den ene eller anden økonimiske grund bare ikke fik en god jul. Så - med alle de mange kompetencer, der er samlet her på Amino, må det være muligt for os i fællesskab at lave noget forretning, som kan skabe lidt penge og en masse omtale, til gavn for de mange familier som helt sikkert igen i år må holde en ekstrem spare-jul. Vi kan så bruge forbedring.dk som cyber-base. Ganske vist siger adressen ikke meget om julen, men det kunne jo være en start. Hvis vi får gang i hjernevindingerne nu, har vi en rimelig god chance for, ud fra devisen "mange bække små...", at lave et bæredygtigt projekt med udbytte allerede i år. Jeg byder ind med domænet og en flok natte-timer til tekst-arbejde, medie-påvirkning o.lign. Er der nogen, der er med på at lege julemænd for ungerne, så meld ind, og sæt samtidig navn på jeres evner? Brainstormingen er vel åben i en måneds tid, så skyd løs.
MVH |
Hej Peter.
Rigtig godt initiativ. Jeg vil meget gerne hjælpe til.
Min første indskydelse er at lægge en brochure eller lign. ved, når jeg leverer varer til mine kunder - det kunne da bidrage til opmærksomheden om projektet. Hvis vi skal lave nogle "events" eller lign. står min arbejdskraft til rådighed. Jeg lægger hovedet i blød - og skriver så snart de geniale ideer flyder :-)
Mvh. Mira