Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og opsparing af lille overskud i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en meget lille ikke moms registeret enkeltmandsvirksomhed med følgende 2017 regnskabsdata:

Aktiver 21017,97kr

Opstarts lån/gæld 15000kr

Nettoomsætning 25184kr

vareforbrug 15089kr

varebeholdning 12187kr

årsresultat 6017kr

Er det muligt at skatte selvangive så jeg bevare overskudet i virksomheden og nøjes med at 22% selskabsskat uden at skulle have en revisor til at forklare mig virksomhedsskatteordningen ?

Når jeg udfylder den udvidet selvangivelse vi skat have at jeg skal betale skat somom de 6017kr overskud er personligindkomst altså ca 44% AM\skat.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

chanoc:

Jeg har en meget lille ikke moms registeret enkeltmandsvirksomhed med følgende 2017 regnskabsdata:

Aktiver 21017,97kr

Opstarts lån/gæld 15000kr

Nettoomsætning 25184kr

vareforbrug 15089kr

varebeholdning 12187kr

årsresultat 6017kr

Er det muligt at skatte selvangive så jeg bevare overskudet i virksomheden og nøjes med at 22% selskabsskat uden at skulle have en revisor til at forklare mig virksomhedsskatteordningen ?

Når jeg udfylder den udvidet selvangivelse vi skat have at jeg skal betale skat somom de 6017kr overskud er personligindkomst altså ca 44% AM\skat.

Allerførst! Virksomhedsskatteordningen kan kun bruges såfremt du driver det man kalder “erhvervsmæssig virksomhed”. Det er ikke noget man som sådan kan sætte to streger under, men det kræver at virksomheden man driver er af et større omfang.

Så når du ikke skal have en revisor til at hjælpe, så brug i stedet vores alles ven google og søg på “hvem kan anvende Virksomhedsskatteordningen“. Især skats egen juridiske vejledning er værd at læse.

 

Start med at få det på plads! der er ingen grund til at sætte sig ind i det tekniske før.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dels skal dit regnskab mm jo have være indrettet til bruge af VSO - dels giver det normalt slet ikke mening at bruge VSO med mindre man enten rammer topskat eller har SU loft problemer. At udskyde skatten koster langt mere i revisorhjælp til VSO (eller anden kyndig) og giver så også risiko for mere skat da du så kan ende med topskat for det hele. Med de - sorry - små penge - skal du bare betale de ca 41% det rammer - det er langt billigst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror ikke, at du vil kunne overholde kravene i virksomhedsordningen uden revisorhjælp.

Desuden ser jeg det ikke som sandsynligt, at det kan betale sig for dig at bruge virksomhedsordningen.

Jeg har forudsat, at du ikke betaler topskat og at der ikke er renteudgifter i virksomheden. I så fald vil du udskyde ca. kr. 1.264 i skattebetaling ved at bruge virksomhedsordningen. Det er ikke det besvær værd, som følger med virksomhedsordningen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)