Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til konti i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg har en nystartet enkeltmandsvirksomhed som producerer og sælger produkter i Danmark. Jeg er dog i tvivl omkring hvilken slags bank konto jeg skal have, og har svært ved at finde yderligere hjælp via Google.
I Nordea (min nuværende bank) er det nemlig dyrt at oprette en erhvervskonto, og havde derfor tænkt på at lave en seperat konto som teknisk set ikke er en erhvervs konto, da dette er gratis og stadig giver overblik over transaktioner i virksomheden. Har dog hørt fra nogle at man ikke må dette fordi at privat og erhvervs skal adskilles helt. Ville bare høre om nogle kunne hjælpe mig da jeg allerede har brugt flere timer forgæves på at søge via Google.
Tak på forhånd
Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Brug google til at søge på amino. F.eks.: site:amino.dk erhvervskonto

Der er ikke mere end et par timer siden at samme emne var oppe i denne tråd:
https://www.amino.dk/forums/t/295185.aspx#1805771
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du MÅ bruge en privat for skat osv - men formentlig ikke for banken, for det accepterer de normalt ikke mere, bla.a grundet hvidvasklov - men du må-  forudsat banken vil knytte dit CVR til kontoen for ellers kan du ikke få moms retur mm
Bruger du en privat konto til erhverv, har banken ret til at lukke alle dine konti og kræve du finder en anden bank privat, da de kan få stor hvidvask bod ved ikke at have kontrol med erhverv

Du vil drive virksomhed og det kan have nogle omk. Forhandle så godt du kan  - evt skift bank, men regn med der i dag er en vis pris https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Har kigget lidt på det nu, tak for linket :)
Tilmeldt 8. May 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tak for de informerende svar, var bestemt behjælpeligt :)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)