Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til Rundrejse i Asien som skribent og fotograf - budget - transport - bolig

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hej venner! Jeg tænker at det aldrig kan skade at smide et anderledes spørgsmål op i et iværksætter forum.

Og måske nogle af jer selv har gode erfaringer med sådan en tur jeg kunne bruge?

 

Jeg står og planlægger længere tur på godt 3mdr gennem det asiatiske. Med både arbejde og den spontane/kreative iværksætter med i tasken.

Min “mission” er at komme nær lokale miljøer og møde kulturen i øjenhøjde. Jeg er selv terapeut og skriver om emner som mennesket, samfund, sundhed mm.. Da der ikke er det helt store rejsebudget at gøre godt med vil jeg gøre alt for at komme så billigt rundt som muligt, at bo i telt nogle steder og arbejde for kost og logi vil kun være en oplevelse.

Jeg lytter til alle tanker og vejledninger jeg kan tage med mig og nedenfor har jeg lagt nogle meget relevante spørgsmål op ift min tænkelige tur.

På forhånd tak for jeres tid og en fed side!

1. Turen: har tænkt på Indien – Thailand- Vietnam-Kina. Er det realistisk på 3 mdr som backpacker?

2. Arbejde for kost og logi diverse steder på rejsen, er der mange muligheder?

– Og skal det planlægges godt eller kommer det hurtigt til mig når jeg er afsted?

3. Bestille fly tur/retur og måske de første overnatninger – derfra tage den som det kommer? Det er der i hvert fald nogen som siger man sagtens kan

4. Måske et af de vigtigste områder. BUDGET. Burde det ikke være muligt at komme godt omkring for 3-4.000/mdr i det asiatiske?

– Jeg vil jo hellere end gerne arbejde for kost og logi samt bo i telt osv hvor det er muligt..

5. Ud med dyre rejseguides og planlagte ture og ind med det spontane og steder hvor det ikke vrimler med turisme!

6. Transport i landene og fra land til land. Gode sider og råd til bus, tog fly mm?

– Gode råd? Bare fyr løs

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det mange år siden jeg selv har rejst - men da var jeg 8 måneder i Asien. 3 måneder i Kina, 2 måneder i Thailand og 2 måneder i Indien og 1 måned i Nepal.
- og det var sådan set ikke for megen tid i hvert land - for mig.
Så når du spørger om 3 måneder er fint til 4 lande - så tænker jeg det kommer rigtig meget an på hvad du vil have ud af turen, hvad det er du vil opleve.
Men der er da mange, som laver en tur á la din - så selvfølgelig kan man det.

Hvis du vil arbejde undervejs skal du overveje tiden endnu mere.. det tager tid at finde arbejde, det tager tid at arbejde - og i den tid oplever du måske ikke så meget af andet af landet.

I forhold til arbejde, skal du også tænke på at de lande du påtænker jo er meget fattige lande - med meget lave lønninger - og det en lokal tjener om dagen kan eller vil du typisk ikke kunne leve for, slet ikke når du skal betale for et sted at bo.

Så hvis du vil tjene så mange penge at det rent faktisk kan give overskud at rejse videre for - så tror jeg du skal have aftaler på forhånd - men med hvem ved jeg ikke lige - men nok typiske vestlige firmaer.
Jeg har hørt om nogle som kan tjene lidt ved at undervise i engelsk..

Jeg ved også der er organisationer, som formidler, at man kan bo privat ved værtsfamilier, som synes det er spændende at have en fremmed boende et stykke tid. Det er jo en god måde at komme i kontakt med folk og hverdagsliv - og en måde at gøre det billigt. Men du må selv lede efter hvem der gør sådan noget for tiden.

God tur..

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg støder ofte på digitale nomader her i Bulgarien. En del af dem tjener en del på at skrive artikler for folk, som arbejder med link building.

Du kan også tilbyde at udgive artikler med et link fra din blog på din egen hjemmeside. Relevante linkkilder står i høj kurs. Også selv om der er tale om en mindre hjemmeside.

Jeg vil tro du kan finde skriveopgaver på: alfabeto.dk
Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dirch. Mange tak for svaret :-) Alt kan bruges..!

Jeg har også tænkt mig at have en buffer på godt 20.000 med på turen. 

Så tænker at komme rundt og have nogle aftaler enkelte steder i form af lidt arbejde for så til gengæld at få kost og eller logi.

Behøver slet ikke tjene penge de steder jeg kommer for så at kunne rejse videre for dem, det var mere for at møde lokale, få lavet gode artikler og få nogle gode billeder og så selvfølgelig spare penge hvor det end er muligt :-)

Synes bare det lyder vanvittigt med dem som påstår at man skal bruge godt 10.000 om måneden, så vil jeg i hvert fald ikke mene at de har været særlig dygtige til at få fat i arbejde og steder at bo til fornuftige penge, haha?

Men ja jeg er også på udkig efter organisationer som formidler arbejde på farme, og som du selv siger familier hvor man måske kan undervise i engelsk eller hjælpe til.

God dag :-)

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten. Fedt tak!

Det er netop sådan noget jeg synes ville være skide fedt at kunne lave på rejsen, om jeg så tjener penge eller ej er egentlig en anden sag.

At skrive artikler og så få taget fede fotos til dem eller til andre formål :-) Noget der også er utroligt lærerigt og givende for en selv og andre.

 - Jeg tjekker den side du skrev :-)

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 02:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke regne med at kunne arbejde i Sydøstasien. Det er for det første ulovligt på et turistvisum og desuden er der ikke brug for ufaglærte arbejdere, dem har de rigelig af. Tag en tur på working holiday til Australien i stedet for.

Budget omkring 10.000kr om måneden er muligt at klare sig for.

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Kåre. Det tager jeg til mig men tænker måske mere på arbejde som at hjælpe familien med diverse ting for så at få kost og eller logi. Eller nogle af de VSO organisationer der tilbyder arbejde i diverse asiatiske lande. Og eller bare arbejde via at skrive artikler og fotos undervejs :-)

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke for at tage motivationen fra dig, men den der romantiske ide om at hjælpe til lidt og her der, den holder ikke. Sådan fungerer det ikke. Det er relativt set fattige mennesker og forefaldende arbejde laves af de lokale fattigste. De bliver kort sagt sure over du tager brødet ud af munden på dem og derfor er det ulovligt. 

Heldigvis er det meget billigt at leve i Sydøstasien, hvis du er villig til at bo på hostels og spise gademad. Det kan vel gøres for 100-150kr om dagen stadigvæk. 

Jeg ville forberede mig på at skulle kunne tjene 5000 kr om måneden på artikler og foto. Og så sørg for en god rejseforsikring hjemmefra.

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon. Tjek workaway.info, hvor du får massr af steder du kan arbejde gratis mod kost og logi. Du har de fleste steder god tid til at arbejde med det du brænder for: at skrive og tage billeder.

Tjek også goatsontheroad.com, hvor du kan downloade en guide med ideer til, hvordan du kan tjene penge undervejs. De kræver selvfølgelig din e-mail adresse, men guiden er udmærket til at få et overblik over mulighederne.

der er tusindvis af menneskr, der gør det du prøver nu. Det er en hel industri. det er rigtig godt at have lidt kontanter som buffer som du har.

jej undskylder for stavefejl m.m., solen står højt og det er en anelse svært at se skærmen.

alt det bedste til dig og god rejse.

mange hilsner fra Carsten

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

3 mdr er ikke lang tid, hvis du vil ned i kulturene og ikke bare skøjte overfladisk afsted.

Det er spændende lande, som jeg holder meget af, jeg er om vinteren i asien primært nord Thailand, men rejser en del rundt også.

Jeg holder også meget af de ægte steder og nyder at møde bønder og naturfolk på deres præmisser i primitive egne. 

Jeg ved ikke hvad du vil arbejde med når du rejser, men du skal tænke over at uden for turistområderne er der ikke mangel på arbejdskraft og købekraften er lav. I nordthailand er en typisk månedsløn omkring  1000 kr for en landarbejder. Ja faktisk må du slet ikke arbejde i Thailand når du er der som turist, jeg ved ikke med de andre lande.

Det er generelt billigt at rejse med de almindelige offentlige langsomme transportsystemer.

Udenfor turistområderne skal du påregne massive sprogproblemer, mange folk er analfabeter og engelsk kender de slet ikke.

Når man kommer lidt om bag kulissen, så er det ikke alle i asien som bryder sig om den hvide mand fra vesten. De vil gerne have vores penge og dem kan de være uhæmmede for at få narret fra os. Så et smalt budget kan hurtigt blive brugt hvis man er uheldig. 

Hvis du kan komme ned og leve på niveau som de lokale, så kan du måske være heldig at få dit budget til at nå sammen, men du vil skulle bruge en del penge på rejsedelen af dit projekt.

Du bør have en buffer til når noget uforudset sker, så du kan betale dig ud af en situation.

Hvis du virkelig vil ud. så bør i være min. 2, hvad vil du gøre når du bliver bidt af en skorpion et eller andet sted langt uden for civilationen, jeg taler af erfaring.

Når alt det er sagt, så vil du helt sikkert møde mange spændende mennesker og få en stor oplevelse.

Jeg kan anbefale at sætte dig en smule ind i hinduismen og buddhismen inden du tager afsted, så du har en forståelse af deres tankegang. ligesom templerne er et vigtigt sted i asien. Munkene er som regel rare og åbne mennesker, der kan du altid søge hjælp og gode råd.

Held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)