Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke brancher har størst konkurrence vs. mindst konkurrencer.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svar :-)

Jeg er klar over at det er et stort emne jeg bringer på bane.

Der er ikke noget dybere mål end en undren.  Vi sad nogle stykker og snakkede om hvilke brancher, services, produkter, job vi skulle vælge hvis vi enten skulle vælge ny uddannelse eller starte som selvstændig.  Snakken kom sig af at jeg skulle have skiftet dæk på min bil og at jeg først kunne få skiftet dem om knap 14 dage selvom jeg prøvede at ringe til 3 mekaniker.

En anden skal have solgt sin andelsbolig og havde ringet til nogle ejendomsmæglere, som alle stort set kunne komme samme eftermiddag. I hvert fald meget hurtigt.  

Jeg har selvfølgelig prøve at Google det og jeg har også prøvet at bruge Google Analytic.  Men det fik jeg ikke rigtig noget ud af. Jeg er sikkert også for dårlig til at bruge Google Analytic.

Med lidt efteruddannelse kunne jeg nok starte som selvstændig bogholder. (ikke revisor), men mit indtryk  er at konkurrencen også her er hård og nye og bedre regnskabssystemer tager meget af deres arbejde. Det er ikke nogen  lang uddannelse, selvom jeg erkender at selvstændige bogholdere sikkert både har en god teoretisk og praktisk uddannelse.

Dygtige sælgere mangler der vel altid, men det har jeg ikke rigtig talent for ligesom jeg nok heller ikke er den der opfinder en ny dims eller et social medie som jeg kan sælge. 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svar :-)

Jeg erkender at det er et stort emne jeg har bragt på bane.

Spørgsmålet er en følge af en snak jeg havde med nogle venner forleden hvor vi snakkede om hvilken ny uddannelse vi skulle vælge eller hvad vi skulle lave hvis vi skulle starte som selvstædige. Det kom sig af at jeg skulle have skiftet dæk og (igen) oplevede hvor lang tid jeg skulle vente før jeg kunne få dem skiftet. Selvom jeg ringede til 3 mekanikere skulle jeg vente næsten 14 dage.

En anden skal have solgt sin ejerlejlighed, og ringede til nogle ejendomsmæglere som næsten kunne komme samme eftermiddag. Jeg siger ikke at der ikke kræves noget særligt at blive ejendomsmæglere, men der er rigtig mange om buddet.

Jeg har prøvet at Google det og også prøvet Google Analytic, men det blev jeg ikke så meget klogere af. Sikkert fordi jeg ikke er god nok til at bruge det. Og ja, der er mange faktorer der spiller ind når man taler om konkurrence. Fx har jeg overvejet at blive freelance bogholder, men der er også rigtig mange om bogholdere og nye regnskabssystmer tager meget af deres arbejde.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)